هوش مصنوعی

5 ابزار هوش مصنوعی کاربردی که تاکنون از آنها استفاده نکرده‌اید!

معرفی 5 هوش مصنوعی با توانایی های شگفت انگیز!

استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است. این هوش ناشناخته، صنایع را متحول کرده و نحوه تعامل ما با فناوری را تغییر می‌دهد. یک ابزار کاربردی هوش مصنوعی می‌تواند از ساده‌سازی وظایف پیچیده گرفته تا پرورش خلاقیت، مرزهای توانایی شما را جا‌به‌جا کند!

هوش مصنوعی مانند یک قرص جادویی است که اساساً نحوه استفاده ما از موضوعات مختلف را به‌راحتی تغییر می‌دهد. درواقع مهم‌ترین ویژگی هوش مصنوعی این است که کل فرآیند را آسان‌تر می‌کند. اگر پیش‌بینی‌ها درست باشند، هوش مصنوعی تا سال 2025 حدود 95 درصد از تمام تعاملات مشتریان را مدیریت می‌کند! بنابراین موافق هستید که ما باید همین الان برای آن روز آماده شویم؟ پس با نیونیوز1 در معرفی 5 ابزار هوش مصنوعی کاربردی که نام آن‌ها را کمتر شنیده‌اید، همراه باشید!

خلاصه سازی متن با هوش مصنوعی claude.ai

اگر دانشجو یا دانش‌آموز یا حتی اهل مطالعه هستید، حتماً باید Claude.ai را امتحان کنید. Claude یک هوش مصنوعی فوق‌العاده برای پرسیدن سوالات و یا حتی خلاصه کردن هرنوع متنی است. این ابزار کاربردی، هم متن را برای شما خلاصه می‌کند و هم می‌تواند این‌کار را برای فایل‌های متنی شما انجام دهد. شما حتی می‌توانید چندین مقاله به او بدهید و درخواست کنید که آن‌ها را همزمان با يکديگر ترکیب و خلاصه کند!

این هوش مصنوعی به سوالات شما از متنی که به او داده‌اید نیز پاسخ‌های مناسبی می‌دهد. یا اگر سوالی دارید که پاسخ آن‌را نمی‌دانید، Claude می‌تواند از داده‌های خود به سوال شما پاسخ‌ دهد. بسیاری از کاربران این ابزار را هم‌رده و جایگزین مناسبی برای ربات معروف ChatGPT می‌دانند!

خلاصه سازی متن با وب‌سایت claude.ai

مزایا:

این وب‌سایت برخلاف برخی از تولیدات مشابه، از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و این موضوع قطعاً مهم‌ترین نقطه‌ی قوت آن است. امتیاز دیگر این هوش مصنوعی، پشتیبانی از خوانش فایل‌های متنی است. شما می‌توانید انواع فرمت فایل‌های متنی، که شامل فرمت محبوب pdf نیز می‌شود، را در این وب‌سایت خلاصه‌سازی کنید. ثبت‌نام در آن نیز نیاز به یک شماره‌ی خارجی ندارد و فقط با یک آدرس ایمیل انجام می‌شود.

معایب:

claude.ai ممکن است در خلاصه‌ی خود، بخشی مهم از متن شما را از قلم بیاندازد. بنابراین هیچ‌گاه برای خلاصه کردن متن‌های بسیار مهم و یا پرسیدن سوالات ضروری، به یک هوش مصنوعی اطمينان نکنید! ضمناً این وب‌سایت برای ip ایران در دسترس نیست و مانند خیلی از نرم‌افزارهای دیگر، پیش از استفاده باید از ابزارهای تغییر ip استفاده کنید. من می‌دانم که این‌کار را خوب بلدید!

هوش مصنوعی نوشتن متن Jasper

جاسپر یکی از ابزارهای هوش مصنوعی کاربردی، برای تولید متن با یک توضیح ساده است. این ابزار کاربردی، می‌تواند به‌طور خودکار هر متنی را برای شما بنویسد. بنابراین در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا کارایی تلاش‌های خود را افزایش دهید. شما می‌توانید زبان مورد نظر خود، نوع محتوای متن و حتی لحن صمیمی یا رسمی نوشتار خود را انتخاب کنید! هوش مصنوعی Jasper در عرض چند ثانیه متن مناسب را برای شما تولید می‌کند.

یک واقعیت جالب درباره هوش مصنوعی Jasper، این است که جاسپر در ابتدا به افتخار دستیار مجازی تونی استارک، جارویس نامیده می‌شد! اما کمپانی مارول نامه‌ای به شرکت توسعه دهنده آن ارسال کرد تا پس از اینکه تعداد کاربران از 350هزار نفر فراتر رفت، استفاده از آن نام را متوقف کند. بنابراین جاسپر اینگونه به دنیا آمد!

هوش مصنوعی نوشتن متن Jasper

مزایا:

مهارت جاسپر در تولید محتوا با سرعت چشمگیری می‌تواند بهره‌وری تولیدکنندگان محتوا را تا حد زیادی افزایش دهد. توانایی آن در پیشنهاد ایده‌ها و جمله‌بندی خوب نیز می‌تواند خلاقیت نویسندگان را تقویت کند.

معایب:

با این‌حال، محتوای تولید شده توسط جاسپر ممکن است فاقد عمق احساسی و داستان سرایی پیچیده باشد. بنابراین نویسندگان انسانی در این زمینه برتری دارند. همچنين اشکال خاصی از محتوا، مانند روایت‌های شخصی یا مقالات تفکر برانگیز، درهر صورت نیاز به تلاش قلم و دستان توان‌مند شما دارد!

منبع آموزشی هوش مصنوعی GoogleAI

هوش مصنوعی گوگل یک فروشگاه یکپارچه برای همه‌ی موضوعاتی است که به هوش مصنوعی مربوط می‌شود. شما در این سایت می‌توانید دوره‌ها، مقالات و حتی اخبار جدید هوش مصنوعی را بیابید. ناگفته نماند که این هوش مصنوعی دارای ابزارهای عالی مانند Google Cloud Vision API است. شما می‌توانید تصویر دلخواه خود را آپلود کنید و معنا و توصیفی از آن‌را در قالب متن دریافت کنید. شما می‌توانید برای خواندن لوگوها نیز از این ابزار کاربردی استفاده کنید.

منبع آموزشی هوش مصنوعی GoogleAI

مزایا:

GoogleAI به عنوان گنجینه‌ای از منابع برای علاقه‌مندان، توسعه دهندگان و محققان هوش مصنوعی عمل می‌کند. از چارچوب‌های یادگیری ماشینی گرفته تا مقالات تحقیقاتی پیشرفته، این مرکز، یک نقطه‌ برای به‌روز ماندن از آخرین پیشرفت‌های حوزه هوش مصنوعی است.

معایب:

فراوانی و تنوع منابع می‌تواند برای تازه واردان خسته‌کننده باشد و باعث سردرگمی در انتخاب مناسب‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی برای پروژه‌ آن‌ها شود.

ایجاد محتوای خلاقانه با Design.ai

Design.ai ابزاری است که می‌تواند در طراحی محتوای خلاقانه به شما کمک کند. این ابزار کاربردی می‌تواند همه چیز را از اینفوگرافیک تا کارت پستال، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و حتی امضای ایمیل تولید کند! این ابزار هوش مصنوعی، به‌لطف یادگیری ماشینی، بسیار باهوش است. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که به او بگویید چه‌چیزی می‌خواهید. در کمترین زمان تصاویر مورد نیاز شما تولید و آماده می‌شود!

ویژگی دیگر Design.ai تولید ویدیو است. این هوش مصنوعی یک ابزار ویدیویی دارد که می‌تواند محتوای متنی شما را به فیلمی مناسب تبدیل کند. این ابزار کاربردی، حتی صدای فیلم را نیز توسط هوش مصنوعی تولید می‌کند. شما می‌توانید داستان‌های جالب رسانه‌های اجتماعی خود را با آن تولید کنید.

ابزار کاربردی ایجاد محتوای خلاقانه Design.ai

مزایا:

Design.ai هوش مصنوعی را به قلمرو خلاقیت پیوند می‌زند. این ابزار پیشنهادات نوآورانه‌ای برای تصاویر و لوگوها ارائه می‌دهد. بنابراین می‌تواند دیدگاه‌های تازه‌ای را به طراحان پیشنهاد کند. یا می‌تواند فرآیند طراحی را ساده‌تر کند و جایگزین‌هایی را ارائه دهد که طراحان از آن غافل شده‌اند.

معایب:

تنها تکیه بر پیشنهادات هوش مصنوعی ممکن است منجر به یکسان‌سازی سبک‌های طراحی و مرگ خلاقیت خود طراح شود. همچنين منحصر به فرد بودن هنر طراحان مختلف را کمرنگ‌ می‌کند. همچنين این وب‌سایت نیز برای ip ایران در دسترس نیست و باید ip خود را پیش از ورود به آن تغییر دهید.

تولید ویدیو با هوش مصنوعی Synthesia.io

Synthesia.io یک ابزار هوش مصنوعی است که به بازاریابان کمک می‌کند تا با استفاده از یک توصیف ساده، ویدیوهایی با کیفیت بالا ایجاد کنند! شما می‌توانید یکی از شخصیت‌های این ابزار را به عنوان نماینده خود انتخاب کنید یا حتی آواتار مجازی خود را بسازید. حالا فقط کافیست متن خود را کپی و پیست کنید. این ابزار هوش مصنوعی در عرض چند دقیقه آن‌را به یک ویدیوی حرفه‌ای تبدیل می‌کند!

ابزار کاربردی تولید ویدیو با هوش مصنوعی Synthesia.io

مزایا:

Synthesia.io با بهره‌گیری از تولید محتوای ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی، فرآیند تهیه ویدیو را متحول می‌کند. شخصیت‌های مجازی آن می‌توانند به چندین زبان ارتباط برقرار کنند و از حرکات انسان تقلید کنند. این ابزار کاربردی، نیاز به صرف زمان‌های طولانی برای تولید ویدئو را کاهش می‌دهد.

معایب:

با این‌حال، شخصیت‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی، ممکن است فاقد اعتبار و عمق احساسی لازم باشند. مجریان انسانی بهتر می‌توانند احساسات را در ویدیوها منتقل کنند. این ابزار نیز برای ip ایران در دسترس نیست و باید ip خود را پیش از ورود به آن تغییر دهید.

با چند ابزار هوش مصنوعی جایگزین ChatGPT آشنا شوید!

نتیجه گیری

بسیاری از ابزارهای ذکر شده در بالا دارای نسخه رایگان هستند. بنابراین درمورد آن‌ نگران نباشید و حتماً آن‌ها را امتحان کنید! آن‌ها می‌توانند دوستان خوبی برای انجام کارهای شما باشند.

در دوران تکامل هوش مصنوعی، این 5 ابزار، نمونه‌های قابل‌توجهی هستند از اینکه چگونه فناوری درحال تغییر و تعریف مجدد قابلیت‌های انسانی است. ابزارهای هوش مصنوعی، متحدان قدرتمندی هستند که می‌توانند بهره‌وری شما را تقویت کنند. البته قبل از اعتماد به این ابزارها، ضروری است که هم نقاط قوت و هم محدودیت‌های آن‌ها را درنظر بگیرید. اما زمانی‌که آن‌ها با نبوغ و خلاقیت شما تکمیل شوند بهترین عملکرد را خواهند داشت.

درنظر داشته باشید که فناوری‌های هوش مصنوعی به پیشرفت خود ادامه می‌دهند. بنابراین این احتمال وجود دارد که برخی از ایرادات ذکر شده در این مقاله، در آینده‌ی نزدیک برطرف شوند و تجربه کلی کاربران را بهبود بخشند. بنابراین مطلع ماندن از آخرین روندها و نوآوری‌ها در زمینه‌ی هوش مصنوعی، به شما این امکان را می‌دهد که تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرید.

 

شما تجربه‌ی استفاده از این ابزارها را دارید؟ یا یک ابزار هوش مصنوعی می‌شناسید که جایش در این لیست خالی باشد؟ در این صورت حتماً به ما نیز آن‌را معرفی کنید!

منبع: Findmycrm

گرد آورنده
نیونیوز1
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا