زندگی

فضاسازی باغ با 32 ایده رایگان و ساده: بخش اول!

اگر به دنبال تغییر ظاهر باغ و یا حیاط خود هستید، مطالعه این مطلب را در نیونیوز1 از دست ندهید.

برای ایجاد تغییر در ظاهر باغ ممکن است به هزینه بالای آن فکر کنید. اما فضاسازی باغ و حیاط در تابستان محیط جذابی را برای شما ایجاد خواهد کرد. ما در این مطلب 16 ایده را به شما پیشنهاد می‌دهیم که بدون صرف هزینه فضای باغ خود را تغییر دهید. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، نگران نباشید و در ادامه مطلب با مجله اینترنتی نیونیوز1 همراه شوید. 16 ایده دیگر برای فضاسازی باغ را در بخش دوم قرار داده‌ایم.

فضاسازی باغ با 32 ایده رایگان و ساده: بخش دوم!

با مدل دهی به علف های هرز فضاسازی باغ را به بهترین شکل انجام دهید!

در گذشته علف‌های هرز را می‌چیدند، زیرا هیچ سودی نداشتند. اکنون علف‌های هرز به یکی از راه‌های تزئین باغ‌ها تبدیل شده و باغ‌داران از آن به عنوان زینتی مقرون‌به‌صرفه استفاده می‌کنند. هم‌چنین می‌توان از قاصدک‌ها نیز به عنوان یک زینت جذاب و باطراوت در حیاط و یا باغ استفاده کرد.
اگر در باغتان قاصدک ندارید، می‌توانید از تخم‌کتان، هویج، جعفری و رازیانه بهره ببرید.

16 ایده برای فضاسازی باغ و باغچه
با 32 ایده رایگان باغ خود را زیبا کنید.

برای تزیین باغ از خرده سنگ ها غافل نشوید!

خاک‌پوش (پوشش دادن سطح خاک) را فراموش کنید. به جای این کار از خرده سنگ‌ها و یا زباله‌های بازیافتی استفاده کنید. استفاده مجدد از مواد دورریز به شما کمک می‌کند تا جذابیت باغ خود را افزایش دهید. از گیاهان چوبی لابه‌لای سنگ‌ریزه‌ها استفاده کنید تا ارزش غذایی خاک را بهبود ببخشید.

فضاسازی باغ با ایده‌ های جدید

گاهی آشفتگی باعث زیبایی باغ میشود!

برخی از افراد از آشفتگی و شلوغی باغ به عنوان ساده‌ترین راه برای تزیین آن استفاده می‌کنند. برای مثال تمام دانه‌ها و سبزی‌هایی را که در اطراف هستند، جمع‌آوری می‌کنند. سپس، آن‌ها را در گل‌خانه خود پخش می‌کنند. هنگامی که هر گیاه در جای خود ثابت شد، می‌توان گفت یک بی‌نظمی موردپسند در باغ ایجاد می‌شود.

ایده آشفتگی برای فضاسازی باغ

برای فضاسازی باغ درخت لیمو بکارید!

اگر مقدار زیادی لیموی تازه و رسیده در خانه دارید، درخت لیمو بکارید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که این درخت را از دانه بکارید و نهال گران‌قیمت خریداری نکنید‌. با کاشت دانه‌ها در عرض چندین ماه می‌توانید یک درخت لیمو پرورش دهید. درخت لیمو زیبا است و هر چند ممکن است چند سال طول بکشد تا میوه دهد، ارزش این را دارد که یک درخت زیبا در باغ داشته باشید.

برای فضاسازی باغ درخت لیمو بکارید.

از گیاهان خودرو استفاده کنید!

اگر باغبانی هستید که زمان کافی برای رسیدگی به گیاهان را ندارید، از بذر گیاهان خودرو استفاده کنید‌. برای این ایده تنها کافی است که یک دسته از دانه‌های این گیاهان را از همسایگان خود بگیرید و در مکان موردنظر بکارید. این گیاهان همان‌طور که از بین می‌روند، دانه‌های جدید می‌ریزند و مجددا شکوفه می‌دهند. برخی از این گیاهان را در ادامه برایتان قرار داده‌ایم.

  • شمع‌دانی
  • لاله باغی
  • شاه‌پسند
  • گل فراموشم نکن

گیاهان خودرو راهی برای فضاسازی باغ

منظره ساحلی ایده جذابی برای فضاسازی باغ!

می‌توانید با استفاده از ساحل و علوفه‌ها یک محوطه جذاب برای درختان خود بسازید. ایده استفاده از صدف‌های حلزونی نیز خاک تیره زیر درختان را می‌پوشاند و زمین را نیز روشن می‌کند.

ایده فضاسازی ساحلی

خودتان کمپوست درست کنید!

اگر خودتان کمپوست درست کنید، دیگر نیازی نیست که برای خرید کمپوست هزینه صرف کنید. با این کار خودتان به صورت رایگان باغتان را تغذیه خواهید کرد. هر زمان که بخواهید می‌توانید این کار را شروع کنید. پوست میوه‌ها و سبزیجات، باقی‌مانده موادغذایی و پوست تخم‌مرغ را جمع‌آوری کنید. فصل بهار زمان رسیدگی به گل‌ها و گلدان‌ها است. در این زمان شما منابع فراوانی دارید تا به گیاهان خود رسیدگی کنید.

ساخت کمپوست رایگان

چمن زنی را فراموش نکنید!

چمن‌زنی ساده‌ترین راه برای داشتن یک باغ مرتب است. سعی کنید به طور منظم علف‌های بلند را کوتاه کنید تا باغی تمیز و مرتب داشته باشید. با چمن‌زنی، زمین شما به یک مکان هدف‌مند و روستایی با طراوت تبدیل خواهد شد.

ایده فضاسازی باغ با چمن زنی

7 نکته برای تبدیل مدیتیشن به یک تمرین روزانه: موفقیت در مدیتیشن با 7 نکته!

 

بدون چمن زنی هم میتوانید خلاق باشید!

کنار گذاشتن ماشین چمن‌زنی باعث می‌شود علف‌ها و گل‌ها رشد کنند. می‌توانید از علف‌های بلند استفاده کنید. اگر ترجیح می‌دهید چمن‌ها را کوتاه نگه دارید، فقط دور تا دور راه‌های پیچ در پیچ را بلند نگه دارید و جلوه‌ای زیبا به باغتان دهید.

ایده فضاسازی بدون چمن زنی

با نگهداری گل های خشک شده سال آینده راحت خواهید بود!

شاید برایتان عجیب باشد که چرا گل‌های خشک را نگه داریم؟ زمانی که گل‌های باغ شما خشک شدند، آن‌ها را قطع کنید و سپس در یک کیسه کاغذی قرار دهید. روی کیسه برچسب نام گل‌ها را یادداشت کنید. با این کار سال آینده می‌دانید که باغ شما به کدام گل نیاز دارد و باید کدام گل را بکارید.

ایده گیاهان خشک

یک حوض کوچک در باغتان بسازید و فضاسازی جذابی داشته باشید!

امروزه آب‌نماها یکی از راه‌های زیبایی‌بخشی و فضاسازی باغ ها هستند‌. لازم نیست یک فواره بزرگ و یا یک آبشار تهیه کنید. فقط کافی است که یک حوض‌ کوچک در مرکز باغ درست کنید. می‌توانید از یک گلدان بزرگ و یا یک سینک ظرف‌شویی قدیمی به عنوان حوض استفاده کنید. هم‌چنین در هوای گرم نیز یک راه‌حل برای خنک شدن دارید.

ایده فضاسازی باغ با حوض

برای مرتب کردن فضای باغ خود وقت بگذارید!

مرتب کردن فضا به شما کمک می‌کند که روح تازه‌ای به باغتان ببخشید. سعی کنید کارهای باغتان را به تعویق نیاندازید. علف‌های هرز را کوتاه کنید، حصارها را تعمیر کنید و فضا را تمیز کنید.

ایده مرتب کردن راهی برای فضاسازی باغ

نظافت حیاط و ایوان ایده ای برای فضاسازی باغ!

اگر باغ شما حیاط خلوت و یا مکانی برای نشستن دارد، باید آن را تمیز کنید. یک شلنگ بردارید و با فشار آب تمام کثیفی‌ها را تمیز کنید. با این کار، هر زمان که صحبت از نشستن در فضای باز شود، می‌توانید در حیاط خلوت بنشینید و از فضای باغ لذت ببرید. چگونه از شر بوی نامطبوع زباله‌های آشپزخانه خلاص شویم؟

ایده نظافت ایوان

دانه گیاهان را در پوست تخم مرغ بکارید!

لازم نیست تمام پوست تخم‌مرغ‌ها را برای تولید کمپوست استفاده کنید. سعی کنید چند پوست تخم‌مرغ را نگه دارید و دانه‌ها را داخل آن بکارید. پوست تخم‌مرغ دارای کلسیم است و باعث می‌شود که خاک غنی شود. در نتیجه به رشد نهال کمک می‌کند.

فضاسازی باغ با ایده پوست تخم مرغ

قلمه زدن گیاهان را به خاطر داشته باشید!

اگر به دنبال افزایش گل و گیاهان باغ خود هستید، قلمه زدن یکی از راه‌های رایگان برای افزایش گیاهان است. اکنون زمان مناسبی برای قلمه گیاهان تابستانی است. با این کار رنگ‌های زیبا را در باغتان افزایش می‌دهید و گیاهان سالم‌تری خواهید داشت. برای جدا کردن گیاه، ابتدا توده‌ای را در خاک حفر کنید و آن را شل کنید. سپس، مطمئن شوید که تمام بخش‌هایی که جدا کرده‌اید هنوز ریشه دارند. این بخش‌ها را در خاک بکارید و به خوبی آب‌یاری کنید.

قلمه زدن گیاهان راهی برای فضاسازی

به دیزاین مبلمان و صندلی ها توجه کنید و فضاسازی باغ را جدی بگیرید!

تغییر و جابه‌جایی چیدمان مبل‌ها و صندلی‌های باغ می‌تواند جلوه جذابی به باغ شما دهد و فضاسازی مناسبی است. پس از این کار بلافاصله احساس متفاوتی را تجربه خواهید کرد. صندلی‌ها ثابت نیستند و می‌توانید هرطور که دوست دارید چیدمان خود را تغییر دهید و فضای مناسبی را برای لذت بردن از طبیعت فراهم کنید.

32 ایده فضاسازی به صورت رایگان

7 نکته برای تبدیل مدیتیشن به یک تمرین روزانه: موفقیت در مدیتیشن با 7 نکته!

 

منبع: idealhome

گرد آورنده
newnews1
منبع
idealhome
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا