زندگی

سگ ها وقتی دوباره به صاحبانشان برمیگردند اشک خوشحالی میریزند!

دانشمندی ژاپنی به حقایق شگفت انگیزی درباره سگ ها و احساساتشان رسید!

با پیشرفت روز به روز مطالعات کشف‌های جدیدتری نسبت به جهان اطرافمان می‌کند. در نیونیوز۱ باهوش‌ترین نژاد‌های سگ و ارتباطات عجیب آن‌ها با انسان‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. حتی خبر خوبی از یک سگ آموزش دیده برای کمک به کودکان منتشر کردایم. به تازگی تحقیقات نشان داد که پروتئین RPA به ترمیم DNA آسیب دیده و کاهش سرطان کمک می‌کند. در ادامه با این خبر جذاب درباره سگ‌ها همراه ما باشید.

سگ ها همانند انسان ها احساساتی میشوند!

در جدیدترین تحقیقات مشاهده شده که سگ‌ها وقتی صاحبانشان به خانه برمیگردند از خوشحالی اشک میریزند. این موضوع الهام گرفته شده از دانشمندی صاحب یک توله سگ است. سگ‌ها یک مجرای اشکی دارند که برای پاک شدن آلودگی و کثیفی‌ها وجود دارد. اما به نظر نمی‌رسید که این فرآیند به احساسات هم مربوط شود.

اشک سگ ها-نیونیوز۱

پروفسور تاکفومی کیکوسوی (Professor Takefumi Kikusui) یک سگ پودل دارد که تمامی تحقیقاتش از این سگ شروع شد. او متوجه شد هنگامی که پودلش به توله‌هایش شیر می‌دهد صورتش تغییر می‌کند. در چشمانش اشک جمع می‌شد. پروفسور تاکفومی تصمیم گرفت در این زمینه بیشتر تحقیق کند. او به این نظریه رسید که با ترشح اکسی‌توسین آب در بدن آن‌ها به جریان می‌افتد. همانند انسان‌ها هنگامی که سگ‌ها احساساتی می‌شوند اشک تولید می‌شود‌.
اکسی توسین را به عنوان هورمون عشق می‌شناسیم. پروفسور تاکفومی از مشاهدات دریافت که هنگام تعامل بین سگ و صاحبش این هورمون ترشح می‌شود. در نهایت او تصمیم گرفت آزمایشی انجام دهد که متوجه شود که با این آزمایش سگ‌ها اشک‌ میریزند یا خیر.

اشک سگ ها-نیونیوز۱

اشک سگ ها هنگام قرار گرفتن در کنار صاحبانشان افزایش می یابد!

پروفسور کیکوسوی در دانشگاه آزابو در ژاپن تحقیقات را انجام داد. به این صورت که مقدار اشک در سگ‌ها را قبل از ملاقات با صاحبانشان اندازه‌گیری کرد. آن‌ها دریافتند که هنگام قرار گرفتن سگ در کنار فرد مورد علاقه‌اش اشک‌هایشان ۱۰٪ افزایش می‌یابد. همچنین هنگامی که در کنار فردی که نمی‌شناختند قرار گرفتند مقدار این اشک‌ها تغییر نکرد.
هنگامی که دانشمندان این دانشگاه اکسی‌توسین را به چشم سگ اضافه کردند حجم اشک‌های او افزایش یافت. پروفسور تاکفومی به نتیجه رسید که اکسی توسین در آزاد شدن اشک‌ها نقش دارد. همچنین این اتفاق زمانی می‌افتد که سگ و صاحبش در کنار هم دوباره قرار می‌گیرند.
درباره این موضوع هرگز تحقیقی نشده بود. اما حداقل امروز می‌دانیم که حیوانات در موقعیت‌های شادی‌آور اشک می‌ریزند. برای مثال دیدن دوباره صاحبشان پس از مدتی اکسی‌توسین ترشح می‌شود. این مطالعات برای اولین بار در جهان در مجله Current Biology منتشر شد.

اشک سگ ها-نیونیوز۱

آیا سگ ها در برابر احساسات منفی هم اشک می ریزند؟

این آزمایشات تازه شروع کار است. دانشمندان ژاپنی هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که، آیا سگ‌‌ها در واکنش به احساسات منفی هم اشک میریزند یا خیر. تحقیقات همچنان ادامه دارد. ما کنجکاو هستیم بدانیم که سگ‌ها هنگام قرار گرفتن دوباره کنارهم افزایش اشک دارند یا خیر.
آن‌ها در پی دانستن این موضوع هستند که شاید یک فرایند محرکه تکاملی در پشت این اتفاق باشد. این ارتباط بین انسان و سگ، و تکامل این موجود و احساساتش به ده‌ها هزار سال پیش برمی‌گردد.
پرفسور کیکوسوی می‌گوید: احتمالا سگ‌هایی که در برخورد با صاحبانشان اشک می‌ریزند، بیشتر مراقبت شده‌اند. در نهایت اگر از این موجودات دوست داشتنی مراقبت می‌کنید حتما به این اتفاق در آن‌ها توجه کنید.

اشک سگ ها-نیونیوز۱

گرداورنده: مجله اینترنتی نیونیوز۱
منبع: وب سایت خارجی

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا