نجوم و هوافضا

یک سیاره همانند زمین در کمربند کویپر کشف شد!

آیا زمین جدید قابل سکونت است؟ چه اتفاقی در کمربند کویپر در حال رخ دادن است؟

شواهدی در کمربند کویپر نشان می‌دهد، که یک زمین پنهان در منظومه شمسی ما وجود دارد. به نظر می‌رسد که دانشمندان سیاره‌ای همانند زمین را کشف کردند. اگر به مطالب نجوم علاقمند هستید پیشنهاد می‌کنیم شاهکار تلسکوپ جیمز وب را حتماً مطالعه کنید. همچنین توجه فرازمینی‌ها به بمب اتمی اوپنهایمر هم می‌تواند شما را شگفت زده کند!

کمربند کویپر و زمین جدید

کمربند کویپر شواهدی از یک زمین جدید را نشان میدهد!

این سیاره به سادگی از دید ما پنهان است. ستاره شناسان ژاپنی در رصدخانه‌ی ملیِ نجوم این کشور از وجود ستاره‌ای در کمربند کویپر فراتر از نپتون اطلاع رسانی کردند. کمربند کویپر حلقه تشکیل شده از اجرام بین ستاره‌ای مثل سیارات بسیار کوچک، سیارک‌ها و مواد بی‌ثبات و فرّار از جنس یخ می‌باشد. اکنون به نظر می‌رسد که این کمربند به ما سرنخ‌هایی از یک سیاره جدید می‌دهد.

کمربند کویپر

بعضی از اجرام در کمربند کویپر رفتار و فیزیک متفاوتی دارند، که از لحاظ علمی برای ما هنوز قابل درک نمی‌باشد. اما تصور می‌شود که این سیارک‌ها تحت تاثیر یک نیروی گرانشی هستند. احتمال دارد که این نیروی گرانشی سیاره‌ای بزرگ باشد.

منظومه شمسی و کمربند کویپر

فاصله زمین جدید تا خورشید چقدر است؟

دانشمندان با استفاده از شبیه‌سازی‌های کامپیوتری به دنبال یافتن پاسخی قابل قبول برای وجود سیاره‌ی دیگر بودند. زیرا مدارهای عجیب و غریب در کمربند کویپر حاکی از وجود سیاره‌ای همانند زمین می‌باشد. نظری که محققان در این زمینه ارائه کردند این است که این سیاره در حدود ۱.۵ تا ۳ برابر جرم زمین می‌باشد و در حدود ۲۵۰ تا ۵۰۰ واحد نجومی از خورشید فاصله دارد.

تلسکوپ فضایی جیمز وب تصویر یک علامت سوال بزرگ را در کهکشان ثبت کرد!

هرچند که بسیار شک و تردید از طرف جامعه علمی نسبت به این نظریه وجود دارد، اما این تئوری بر اساس تحقیقات قبلی است. این تحقیقات و مطالعات وجود یک سیاره‌ای مانند زمین در منظومه شمسی را بررسی کردند. اما این اطلاع رسانی اخیر تصورات ما را تغییر داد و از وجود جسمی عظیم‌تر خبر می‌دهد.
تحقیقات همچنان ادامه دارد و کشف چنین سیاره‌ای شبیه به زمین ما را خوش‌بین می‌کند.

کمربند کویپر

منبع: operanewsapp
گردآورنده: مجله اینترنتی نیونیوز۱

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا