سلامت

غذای مایکروویوی نخورید: بدون این نکات سلامت شما در خطر است!

نکاتی مهم که حتماً پیش از خوردن غذای مایکروویوی باید بدانید!

هنگامی که به شدت گرسنه می‌شوید غذای مایکروویوی به بهترین گزینه تبدیل می‌شود. طبق تحقیقات اخیر توسط محققان در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری CDC باید به یه سری نکات مهم در تهیه‌ی وعده‌ی غذا دقت کنیم. رعایت این نکات در گرم کردن غذا باعث سلامت ماندنمان می‌شود. اگر به دنبال کاهش وزن طبیعی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم مطلب ما درباره چای سبز را حتماً بررسی کنید!

غذای گرم شده در مایکروویو

دمای غذای گرم شده در مایکروویو را پیش از خوردن بررسی کنید!

مرکز کنترل CDC درباره‌ی دمای غذاهای مایکروویوی هشدار می‌دهد. مخصوصاً هنگام گرم کردن وعده‌های غذایی مانند گوشت حتما به میزان گرمای آن دقت کنید. چک کردن قسمت‌های مختلف غذایی که در مایکروویو گرم می‌کنیم، ناهمواری گرم شدن آن را نشان می‌دهد. حداکثر دما جهت گرم کردن ۱۶۵ درجه فارنهایت می‌باشد. این درجه از گرما میکروب‌ها را از بین می‌برد و با اطمینان غذای خود را میل کنید. حتماً به این نکات توجه کنید تا از ابتلا به بیماری‌ها در امان بمانید.

دمای غذای گرم شده در مایکروویو

دستورالعمل مهم پیش از خوردن غذای مایکروویوی!

برای جلوگیری از مسمومیت غذایی یا خطر ابتلا به بیماری‌ها، رعایت کردن دمای ایمن بسیار حائز اهمیت است. علت این موضوع به نحوه‌ی عملکرد سیستم مایکروویو مربوط می‌شود. زیرا غذای مایکروویوی از بیرون به داخل گرم می‌شود. طبق گزارش Comsumer Reports از یک تا یک‌و‌نیم اینچ مایکروویو می‌تواند مواد غذایی را به خوبی گرم کند. برای همین غذاهایی که ضخیم‌تر هستند بهتر است تا در مایکروویو قرار نگیرند. برخی از مرغ‌ها به سالمونلا و کامپیلوباکتر آلوده هستند و پخت نامناسب یا گرم نشدن با دمای ایمن سلامت شما را به خطر می‌اندازد.

گرم کردن غذا در مایکروویو


شیر آزمایشگاهی جایگزینی مشابه با شیر حیوانات مزرعه!


دمای مناسب برای گرم کردن مرغ و گوشت در مایکروویو چیست؟

به حداقل دمای لازم برای طیور دقت داشته باشید؛ برای مثال: بوقلمون و مرغ به دمای حداقل ۱۶۵ درجه فارنهایت نیاز دارند. گوشت بره و چرخ شده حداقل باید در دمای ۱۶۰ درجه فارنهایت قرار بگیرد. همچنین برای ماهی دمای مایکروویو باید به ۱۴۰ درجه برسد. برای گوشت گوساله، استیک و کباب حداقل دمای ۱۴۵ درجه فارنهایت پیشنهاد می‌شود. هنگامی که غذا در مایکروویو در این درجه قرار گرفت، اجازه دهید به مدت ۳ دقیقه در این شرایط بماند. طبق استدلال‌های مرکز پیشگیری از بیماری‌ها CDC اگر غذا چند دقیقه در مایکروویو بماند و سپس خارج شود، به حفظ دمای خود در سراسر ظرف ادامه می‌دهد.

دمای غذا

منبع: operanewsapp

گردآورنده: نیونیوز۱


چه مقدار میوه در روز مصرف کنیم تا سالم بمانیم؟


مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا