زندگی

چگونه از احساس تنهایی رها شویم؟

با ۱۲ راهکار ساده اما موثر برای رهایی از احساس تنهایی با نیونیوز۱ همراه شوید!

تنهایی یک احساس بسیار رایج است که هر فردی ممکن است در دوره‌ای از زندگی‌اش تجربه کند. اما راه‌هایی وجود دارد که شما با انجام آن‌ها دیگر نسبت به تنهایی خود احساس بدی نخواهید داشت. گوش دادن به یک موسیقی، صحبت کردن با یک دوست، مطالعه کتاب و قدم زدن … می‌توانند حالت انزوا را کاهش دهند. در ادامه راهکارهایی برای داشتن احساس بهتر نسبت به تنهایی ارائه می‌دهیم.

همچنین اگر علاقه‌مند به مبحث قانون جذب هستید مطلب انحصاری ما را مطالعه کنید. در نیونیوز۱ راهکارهایی برای افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس مطرح کردیم. به علاوه روش‌هایی برای تغییر احساسات منفی به مثبت، افزایش شادی و کنترل اضطراب در زندگی را معرفی کردیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

رهایی از احساس تنهایی در نیونیوز۱

در نظرسنجی‌های اخیر در آمریکا مشخص شده است که از هر پنج آمریکایی سه نفر احساس تنهایی می‌کنند. به همین دلیل این احساس در بین افراد جامعه رو به افزایش است. اگر نسبت به این مسئله بی‌تفاوت باشید در طولانی مدت می تواند مشکل ساز باشد.

احساس تنهایی با انزوای اجتماعی کاملاً متفاوت است. انزوای اجتماعی به معنی نداشتن تعامل منظم با دیگران است. زیرا ما می‌توانیم تنها باشیم اما این احساس ناخوشایند را نداشته باشیم. اینجا ۱۲ نکته را به شما خواهیم گفت که می‌توانید از این احساس عبور کنید.

دیدگاه خود را نسبت به تنهایی تغییر دهید

داشتن دیدگاه متفاوت نسبت به تنهایی باعث می‌شود آن را راحت‌تر بپذیریم. احساس تنهایی هنگامی بروز می کند که نیازهای شما نسبت به تعامل اجتماعی و نیازهای انسانی برآورده نمی‌شود. البته هرشخصی نیاز متفاوتی نسبت به اجتماع خود دارد.

برای مثال:

اگر تعداد روزهای بسیار را در هفته با دوستان خود می‌گذرانید و این تعامل کاهش یابد شما احساس تنهایی کرد.
یا ممکن است هنگامی که با دوستان خود وقت می‌گذرانیم وقتی به خانه برمی‌گردیم احساس تنهایی کنیم.
حتی اگر در یک رابطه هستید امکان دارد در کنار شریک عاطفی خود باز هم احساس تنهایی کنید.

رهایی از احساس تنهایی در نیونیوز۱

بیشتر افراد برای پیشرفت نیاز به روابط عمیق من از نزدیک دارند. هرچیم که محققان درباره داشتن فضای شخصی هم تاکید می‌کنند. البته این فضای تنهایی باید با کیفیت باشد. برخلاف آنکه بعضی از افراد تنهایی را بد می دانند اما فرصتی برای خلاقیت، تفکر و خودشناسی است. همچنین شما در فضای شخصی می‌توانید تمرکزتان را افزایش دهید و اضطراب و استرس کمتری هم خواهید داشت.
اگر احساس تنهایی به سراغ شما آمد فقط آن را بپذیرید. موسیقی گوش کنید، شعر بخوانید، مطالعه کنید، اهداف خود را ارزیابی کنید و احساسات خود را مشاهده کنید. بهتر است که با تنهایی خود هماهنگ شوید و از آن به نفع خودتان بهره ببرید.

شکرگزاری را امتحان کنید

آیا در زمانی که احساس تنهایی می کنید دیدن نکات مثبت در زندگی سخت باشد. اما با گذاشتن مقداری زمان برای دیدن نعمت‌های زندگیتان احساس بهتری خواهید داشت. این تمرین بسیار ساده است بابت داشتن یک دوست یا خوردن یک غذای خوشمزه می‌توانید احساس خوبی داشته باشید. آیا می توانیم درباره احساس خوبی نسبت به زندگی و داشته هایمان داریم با افرادی که به آنها اعتماد داریم صحبت کنیم. یک تحقیق در سال ۲۰۱۹ نشان داد که نوشتن روزانه شکرگزاری به سلامت روحی و جسمی افراد کمک می‌کند.

رهایی از احساس تنهایی در نیونیوز۱

در خانه صدا پخش کنید.

پخش شدن یک موسیقی یا یک پادکست حتی صدای تلویزیون به طور اثبات شده‌ای تنهایی را کاهش نمی‌دهند! اما می‌توانند در بهبود این احساس کمک کننده باشند. در حقیقت این صداها خانه و افکار شما را پر می‌کنند.

قانون جذب و رهایی در نیونیوز۱

تحقیقات نشان می‌دهد، موسیقی می‌تواند خلق و خوی شما را تغییر دهد.
کتاب‌های صوتی می‌توانند برای مدتی ذهن شما را درگیر خود کنند.
پادکست‌ها و به خصوص پادکست‌هایی که گفتگوی ضبط شده هستند فضای مکالمه آن‌ها باعث ایجاد حس ارتباط می‌شود.
فیلم یا سریال مورد علاقه‌تان شما را تا مدتی درگیر خود می‌کند.

قانون جذب و رهایی در نیونیوز۱

با یک شخص صحبت کنید

حتی اگر دوستانتان را به طور منظم نمی‌بینید اما می‌توانید با آن‌ها از طریق اپلیکیشن‌ها ارتباط برقرار کنید. امروزه اپلیکیشن‌های اجتماعی فضای گسترده‌ای برای ارتباط برقرار کردن به وجود آورده‌اند. حتی همین تعاملات مجازی هم می تواند احساس و تنهایی شما را کاهش دهد. دقت داشته باشید که افراد مناسبی را برای رفع احساس و تنهایی خود انتخاب کنید. از تماس‌های تلفنی غافل نشوید آن‌ها در اولویت قرار دارند.

قانون جذب و رهایی در نیونیوز۱

کیفیت تعاملات اجتماعی خود را بالا ببرید

دقت داشته باشید که همیشه ارتباط برقرار کردن با دیگران احساس تنهایی شما را از بین نمی‌برد. جالب است که یک تحقیق برای سال ۲۰۲۱ یک اعلام کرد که بودن در مناطق شلوغ احساس تنهایی را افزایش می‌دهد.

قانون جذب و رهایی در نیونیوز۱

در نتیجه کیفیت تعاملات شما با دیگران از تعداد آن‌ها مهم‌تر است. برای همین ممکن است در یک جمعی از افراد احساس تنهایی کنید؛ اما بودن در کنار تنها یک دوست به شما احساس آرامش دهد.
اینکه شما چگونه با دیگران دقت می گذرانید مهم است. گاهی ممکن است تنها با انجام یک کار کوچک احساس خوبی به شما دست بدهد.

قانون جذب و رهایی در نیونیوز۱

زمانی که احساس می‌کنید نیاز دارید تا در سطحی عمیق‌تر با دیگران ارتباط برقرار کنید روابط خود را معنادارتر کنید.
می‌توانیم درباره احساسات و افکارمان با اطرافیان صحبت کنیم. از آنها سوال بپرسیم یا تنها به درد دل‌هایشان گوش کنیم. درباره چیزهای مهم مثل: کار، هدف، پروژه، کتاب یا یک دیدگاه صحبت کنیم. میتوانید مکالمات خود را حول محور اتفاق و رویداد‌هایی قرار دهید که هر دوی شما را خوشحال‌تر می‌کند.

قانون جذب و رهایی در نیونیوز۱

بیرون از خانه وقت بگذرانید

تغییر محیط می‌تواند روحیه شما را عوض کند احساس تنهایی را کاهش دهد. مدت زمانی را در طبیعت در کنار دیگران بگذرانید این سلامت روحی و جسمی شما را بیشتر می‌کند.

قانون جذب و رهایی در نیونیوز۱

در این فاصله که بیرون از خانه هستید یک مکان جدید را امتحان کنید. به یک پارک متفاوت بروید یا در کافی شاپی که دوست دارید بنشینید. پیاده روی و بیرون رفتن شما را خسته میکند خواب خوبی داشته باشید.

قانون جذب و رهایی در نیونیوز۱

البته ما درباره کیفیت خواب در یک مطلب صحبت کردیم حتما آن را مطالعه کنید.
خیلی مهم است که زمان خود را چگونه می‌گذرانید زیرا احساس تنهایی در کیفیت خواب و بی‌خوابی شما هم تاثیر می‌گذارد.

درباره احساسات خود صحبت کنید

اگر احساسات خود را بروز ندهید و مدام سرکوبشان کنید آن‌ها تشدید می‌شوند. در هر صورت چه با خودتان صحبت کنید و آن‌ها را یادداشت کنید یا حتی به دوستی بگویید ابراز آن‌ها به شما کمک می‌کند. اگر ابراز احساسات با دیگران برای شما مشکل است آن‌ها را‌برای خودتان یادداشت کنید. در کل برای افراد زیادی بروز احساسات بخصوص اگر دردناک باشند مشکل است. حتی اگر عادت به صحبت درباره آن‌ها ندارید یا علاقه‌ای به درد و دل کردن ندارید. اما بدون شک نوشتن آن‌ها ذهن شما را خالی می‌کند و بهبود ذهنی شما کمک می‌کند.

قانون جذب و رهایی در نیونیوز۱

خلاقیت خود را کشف کنید

فعالیت‌هایی انجام دهید که خلاقیت شما را بیشتر می‌کنند. تمرین موسیقی، هنر و نوشتن قطعا سلامت روحی شما را بیشتر می‌کند. شما با انجام این فعالیت‌ها در آن‌ها رها خواهید بود و کمتر احساس تنهایی می‌کنید. خلاقیت احساس رضایت را در شما بیشتر می‌کند. همچین احساس تنهایی شما را به چالش می‌کشد.

قانون جذب و رهایی در نیونیوز۱

راه خود را پیدا کنید:

یکی از فواید خلاقیت رسیدن به وضعیت Flow State است. وضعیتی که با تمرکز بر فعالیتی به In the Zone می‌رسید. هر زمانی که خود را با فعالیتی مشغول کرده و چالش شما باشد به این نقطه می‌رسید.

با حیوانات وقت بگذرانید

شاید حیوانات نتوانند صحبت کنند اما آن‌ها می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند. در حقیقت وجود یک موجود زنده می‌تواند به شما آرامش دهد. وجود تحرکات و فعالیت‌های آن‌ها روحیه شما را خوب می‌کند و انرژیتان را بالا می‌برد. همچین برای کاهش استرس و اضطراب بسیار خوب هستند. تحقیقات نشان داده است که وجود یک موجود زنده در خانه و همراه شما به سلامت جسمی و روحیتان کمک می‌کند.

قانون جذب و رهایی در نیونیوز۱

مراقبت از حیوانات باعث می‌شود که احساس مسئولیت بیشتری هم داشته باشید. اینطور کمتر احساس تنهایی خواهید داشت. اگر حیوان خانگی ندارید می‌توانید از موجودات بی‌سرپناه مراقب کنید یا به آن‌ها کمک کنید. حتی کمک کردن به پناهگاه‌های حمایت از حیوانات هم می‌تواند در شما حس خوبی ایجاد کند. زیرا هم یک فعالیت اجتماعی انجام می‌دهید هم به یک موجود زنده کمک می‌کنید.

مدتی از شبکه‌ های اجتماعی فاصله بگیرید

با وجود این که شبکه‌های اجتماعی راهی برای برقرار کردن ارتباط با دیگران هستند ممکن است در شما احساس تنهایی به وجود بیاورند. مثل دیدن یک پست ناراحت کننده یا هرچیزی که روحیه شما را تحت تاثیر قرار بدهد. همچنین تحقیقاتی هستند که نشان می‌دهند مقایسه کردن خود با دیگران باعث افزایش احساس تنهایی و بی اعتماد به نفسی در شما می‌شوند. در یک مطلب حتما این مورد را در نیونیوز۱ مورد بررسی قرار می‌دهیم. برای مدتی سعی کنید این شبکه‌ها را چک نکنید.

قانون جذب و رهایی در نیونیوز۱

کاری را انجام دهید که برایتان مهم است

احتمالا تنهایی شما را با افکاری درگیر کند که دیگر به فکر لذت بردن از چیزی نباشید. اما با این وجود می‌توانید زمان خود را با کارهایی پر کنید که به آن‌ها علاقه دارید. اینطوری تا زمانی که با دیگران دوباره ارتباط برقرار کنید احساس تنهایی کمتری خواهید داشت. فعالیت‌هایی که معنادار هستند و به شما کمک می‌کنند تا آرامش بیشتری داشته باشید را انتخاب کنید. این گونه فعالیت‌ها که سرگرم کننده هستند به سلامت روان شما کمک می‌کنند. و در Well-being یا بهزیستی شما تاثیر دارند.

قانون جذب و رهایی در نیونیوز۱

به خود یادآوری کنید که این احساس تنهایی موقتی است

هر چقدر هم که احساس تنهایی دارید بدانید کاملا موقتی است و همیشگی نمی‌باشد. یادآوری این موضوع باعث می‌شود احساس آرامش بیشتری داشته باشید. البته بدانید شما هرگز تنها نخواهید بود. برخی اوقات شاید لازم به تجربه همچین احساسی باشد. اما با ساختن خودتان در این شرایط می‌توانید ارتباطات بهتری پس از آن برقرار کنید. در چنین شرایطی فکر کنید که می‌توانید انسان قوی‌تری از خود بسازید. پس از این شرایطی که در آن قرار دارید سعی کنید نهایت استفاده را کنید. در این فرصت بیشتر می‌توانید روی خودتان کار کنید.

قانون جذب و رهایی در نیونیوز۱

هر فعالیتی که به آن علاقه دارید را شروع کنید. کافی است بدانید افراد زیادی همانند شما هستند و این فرصت طلایی برای وقت گذرانی بیشتر با خودتان است. فعالیت‌هایی مانند مدیتیشن و تمرین‌های هوازی به کنترل ذهنی شما بسیار کمک می‌کنند. پیشنهاد می‌‌کنیم مقاله‌های ما درباره شروع مدیتیشن و مدیتیشن اسکن بدن را مطالعه کنید. آن‌‌‌ها در این راه برای شما کمک کننده هستند.

گرداورنده: مجله اینترنتی نیونیوز۱
منبع: وب سایت خارجی
ممنون از همراهی شما.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا