فیلم و سریال

معرفی فیلم گرن توریسمو 2023: داستان گیمری که قهرمان اتومبیلرانی شد!

فیلم بیوگرافی جن ماردنبرو، ستاره‌ی مسابقات اتومبیلرانی!

فیلم گرن توریسمو محصول سال 2023 آمریکاست. این فیلم در تاریخ 20 مرداد (11 آگوست) وارد سینما شد و در کنار فیلم باربی به رقابت مشغول شد. ژانر اکشن و ریتم هیجانی این فیلم نوید یک موفقیت بزرگ در گیشه را میدهد. داستان امیدبخش پسر گیمری که با کمک یک قهرمان سابق مسابقات فرمول 1 برای ورود به بالاترین دوره مسابقات اتومبیل‌رانی تلاش می‌کند. در این مطلب با معرفی فیلم، گروه بازیگران و عوامل، تماشای تریلر و مرور خلاصه داستان با نیونیوز1 همراه باشید.

معرفی فیلم گرن توریسمو 2023: از پلی استیشن تا مسابقه واقعی

معرفی فیلم گرن توریسمو 2023

فیلم گرن توریسمو اثر نیل بلومکمپ (Neill Blomkamp) ماجرای یک داستان الهام بخش است که بر اساس حوادث واقعی ساخته شده. در سالهای اخیر توجه کارگردانان به بازی‌های پلی‌استیشن و سناریوهایی که میتوان از آنها استخراج کرد، جمع شده‌است. فیلم‌های موفقی مثل مرد آزاد (Free Guy) و سریال پرطرفدار آخرین بازمانده از ما (The Last Of Us) مثال‌هایی از این موارد هستند. مقاله‌ی معرفی سریال آسوکا 2023: جنگ ستارگان با جستجوی جنگجویان زن! در مجله اینترنتی نیونیوز1 را حتما مطالعه کنید.

فیلم گرن توریسمو یک پیشنهاد جذاب دیگر برای دوستداران بازی‌های ویدیویی و ژانر اکشن است. داستان واقعی جن ماردنبرو (Jann Mardenborough) کسی که از بازی کردن پای گرن توریسمو به یک راننده‌ی مسابقات اتومبیل‌رانی تبدیل شد. در هفته‌ی اول فروش، این فیلم با پشت سر گذاشتن 17.3 میلیون دلار به یکی از شانس‌های تصرف جایگاه دوم باکس آفیس تبدیل شد. در روز اول افتتاحیه، فیلم بلومکمپ فروش فوق‌العاده‌ی 5.3 میلیون دلاری را تجربه کرد. این اتفاق به سبب تیزهوشی و فرصت‌طلبی تیم تبلیغات میسر شد. فیلم گرن توریسمو تنها با گذشت زمان مدت کوتاهی از اکرانش، توانسته نمره 7.4 را از کاربران IMDB دریافت کند. این فیلم نظر منتقدان Rotten Tomatoes را نیز با نمره خوب 62 جلب کرد.

اگر بدشانسی در اکران همزمان با غول‌های گیشه امسال یعنی باربی و اوپنهایمر را در نظر نگیریم، فیلم گرن توریسمو یکی از بهترین فیلم‌های تابستان امسال است. مقاله معرفی فیلم اوپنهایمر: از تامی شلبی تا پدر بمب اتمی! در نیونیوز1 را از دست ندهید!

عوامل و بازیگران فیلم Gran Turismo 2023

آرچی مده‌کوعه (Archie Madekwe) در نقش جن ماردنبرو، دیوید هاربر (David Harbour) در نقش جک سالتر و اورلاندو بلوم (Orlando Bloom) در نقش دنی مور سه بازیگر اصلی فیلم گرن توریسمو هستند.

عوامل و بازیگران گرن توریسمو 2023

از بازیگران دیگر می‌توان به تکهیرو هیرا (Takehiro Hira) در نقش کازونوری، دارن بارنت (Darren Barnet) در نقش متی دیویس، گری هورنر (Gary Horner) در نقش لزلی ماردنبرو و جیمن هونسو (Djimon Hounsou) در نقش استیو ماردنبرو اشاره کرد. نویسندگان فیلم گرن توریسمو، جیسون هال (Jason Hall)، زک بیلین (Zach Baylin) و الکس (Alex Tse) هستند. نیل بلومکمپ به عنوان کارگردان، فیلم موفق منطقه 9 (District 9) را در کارنامه خود دارد. بودجه‌ی اولیه فیلم حدود 60 میلیون دلار و کمپانی Entertainment آنرا تولید کرده‌است. مدت زمان فیلم 2 ساعت و 14 دقیقه و مخصوص گروه سنی نوجوانان می‌باشد.

تریلر جذاب فیلم گرن توریسمو 2023

در این قسمت با نیونیوز1 برای تماشای تریلر هیجان‌انگیز فیلم گرن توریسمو همراه باشید.

 

خلاصه داستان فیلم گرن توریسمو: روایت رقابتی نفس‌گیر!

در بخش معرفی فیلم گرن توریسمو اشاره‌ای مبنی بر واقعی بودن داستان فیلم کردیم. نیل بلومکمپ فیلمنامه را نه براساس خودِ بازی گرن توریسمو، بلکه براساس سرگذشت یکی از بازیکنان آن تدوین کرد.

خلاصه داستان Gran Turismo 2023

جن ماردنبرو نوجوان معمولیست که عشق بازی ویدیویی گرن توریسمو را در سر دارد. مهارت و پشتکار زیاد، او را قهرمان یک سری مسابقات ویدیویی کمپانی نیسان می‌کند. این پیروزی به او شانس حضور در مسابقات واقعی اتومبیل‌رانی را می‌دهد. جن که تا به حال تجربه‌ی شرکت در یک رقابت واقعی را نداشته، باید با کمک قهرمان سابق فرمول یک (دیوید هاربر) و مدیر بازاریابی نیسان (اورلاندو بلوم) خود را آماده‌ی یک تجربه واقعی کند. تجربه‌ای که باخت در آن میتواند به منزله‌ی از دست دادن جان باشد.
اما چقدر مهارت و تجربیات بازی کامپیوتری به کمک زندگی واقعی می‌آیند؟ آیا جن میتواند از پس تمرینات سخت جک سالتر بربیاید؟

منبع: مجله اینترنتی نیونیوز۱ و IMDB

مشاهده بیشتر

مدیر سایت: امیر بلادی

مدیر سایت و مجله اینترنتی نیونیوز۱، نویسنده و مترجم، زیست شناس دریا، مدیر استدیو مجهز صدا و تولید محتوی، صدابردار، آهنگساز و خواننده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا