نقد و بررسی فیلم و سریال

نقد و بررسی سریال آسوکا ۲۰۲۳: جنگ ستارگان با جستجوی جنگجویان زن!

نقد سریال آسوکا Ahsoka: دیو فیلونی نبردی از جنگجویان اساطیری زن را در جنگ ستارگان به نمایش درآورد!

نقد و بررسی سریال آسوکا و داستان آن را در نیونیوز۱ از دست ندهید! سریال آسوکا به کارگردانی دیو فلونی فراتر از انتظارها پیش رفت! چهارشنبه ۲۳ آگوست اولین قسمت این سریال پخش شد. آیا بالاخره Lucasfilm توقعات ما را از جنگ ستارگان و ایفای نقش روزاریو داوسون برآورده کرد، یا خیر؟

نقد و بررسی داستان سریال آسوکا Ahsoka 2023
نقد و بررسی داستان سریال آسوکا Ahsoka 2023

نقد و بررسی سریال آسوکا ۲۰۲۳ Ahsoka

به نظر می‌رسد که سریال آسوکا به نقطه‌ای رسیده است که قهرمانان مارول خیلی سال پیش به آن دست یافتند. طرفداران فرانچایز جنگ ستارگان همچنان تشنه هیجان این مجموعه هستند. اما برای مخاطبین معمولی شاید جایی برای دنبال کردن این داستان نباشد. آیا سریال آسوکا قرار است مقطعی باشد یا داستان جنگ ستارگان را ادامه می‌دهد؟ نقد و بررسی سریال آسوکا برای شما حقایق را روشن می‌کند.

سریال آسوکا ۲۰۲۳ Ahsoka: جنگ ستارگان دیگری در راه است!

حقیقتاً نظر قطعی درباره ادامه داشتن این سریال کمی سخت است! هنوز نمی‌توانیم تنها با یک معرفی از ماجرای روزاریو داسون در ایفای نقش آسوکا تانو، در اولین قسمت این مجموعه، به ادامه داشتن آن اطمینان داشته باشیم. اما مطمئناً علاقه به افسانه‌های جنگ ستارگان پایانی ندارد!


سریال آسوکا در بازآفرینی جنگ ستارگان است!

ما در این افسانه نوظهور شاهد چه چیزی هستیم؟ نقد و بررسی‌ها به چیزی می‌رسند؟ بله درست است قهرمان ما، آسوکا تانو شاگرد اسبق آناکین اسکای واکر می‌باشد! اسکای واکر، مردی است که به دارث ویدر مبدل شد، چون ارباب خودش را تا مرز تاریکی‌ها دنبال نکرد. البته شناسایی اینکه آسوکا تانو دقیقاً چه شخصیتی دارد مشکل است و این برای شخصیت اصلی سریال ایده‌آل نمی‌باشد. در هر صورت با کمی دقت هویت حامی، انتخاب کننده، مربی را می‌توان در او دید. ظاهری آرام اما در عین حال خشن را در مسیر پیشرفت به نمایش می‌گذارد.

نقد و بررسی داستان سریال آسوکا Ahsoka 2023

یک امپراتوری کهکشانی به صورت وحشتناکی سقوط کرد اما ترس از برگشت ناگهانی آن هنوز وجود دارد! آسوکا در تلاش برای پیدا کردن و خنثی کردن گرند ادمیرال ثراون، امپراطوری بزرگ تبعیدی است. او متوجه شد که نقشه آرکین می‌تواند مخفیگاه او را بیابد. اما ماجرا به همین نقطه ختم نمی‌شود. هنگامی که دو سرباز شرور می‌خواهند از قدرت جِدی برای هدف‌های شوم استفاده کنند، علاقه داشتن به کدیابی نقشه، یک مسابقه جنگی را شکل می‌دهد. اما این مسیر و مسابقه‌ای نیست که کسی در آن با سرعت پیش برود.

نقد و بررسی داستان سریال آسوکا ۲۰۲۳
سریال آسوکا ۲۰۲۳ – جنگ ستارگان

آسوکا در حال گذر کردن از کهکشانی بسیار دور است و تمامی سکانس‌ها با سرعت پایان می‌یابند. انتظار داشتیم که زمان بیشتری را، برای جستجوی آسوکا در پی نقشه داشته باشیم، اما فیلمنامه همه چیز را در دقایق کوتاهی جمع‌بندی کرده است! پس‌زمینه‌ها در این سریال بسیار خیره کننده‌اند و هوشمندانه صحنه‌ها برگزیده شدند. در طول داستان، آسوکا در تلاش برای رمزگشایی نقشه است و او مجبور می‌شود ریسک کند.


داستان سریال آسوکا در مسیر اعتماد به هم نوع خود موفق عمل کرد!

راهی جز اعتماد به سابین رن، شاگرد با استعداد اما در عین حال بی‌ثباتش وجود ندارد. خوشبختانه نیروی کمکی قابل اعتمادتری از راه می‌رسد. هرا سندولا ژنرال جمهوری نیو در مسیر آسوکا قرار می‌گیرد. ناتاشا لیو و مری الیزابت در کنار روزاریو داسون ایفای نقش می‌کنند. این سریال جلوه‌ای از سکانس‌های ظریف و شخصیت محور بازیگران زن، در باب پرورش استعدادهای جنگی آن‌ها است. اما سریال به قدری پیش نرفته است که شخصیت آسوکا کاملا قابل درک باشد. زیرا او می‌تواند داشتن روحیه یک مادر را هم بروز دهد!

نقد و بررسی داستان سریال آسوکا Ahsoka 2023

هر یک از شخصیت‌ها در قالب چند ویژگی خود را معرفی می‌کنند. هرا با چهره سبز رنگ، شخصیتی فعال و نیرومند در سکانس‌ها وجود دارد. سابین شخصیتی تکانشگر در تعقیب و گریز است و در کنار آسوکا حرکت می‌کند. اگر سریال بر این اساس پیش برود که جنگ ستارگان باسرعت و سرگرم‌کننده است، به این معنی می‌باشد که پایه‌های آن درست است. به نظر شما بودجه جلوه‌های ویژه این سریال محدود بوده است؟ یا فضا و سیاره‌ها به خوبی شبیه‌سازی شدند؟ آیا به اندازه کافی جلوه‌های بصری سریال آسوکا ۲۰۲۳ شما را جذب کرد؟

نقد و بررسی داستان سریال آسوکا Ahsoka 2023

نقد و بررسی سریال آسوکا بر این مبنا نمی‌باشد که از سکانس‌های عاطفی یا نقص در فیلمنامه انتقاد کند. بلکه بیشتر به این می‌پردازد کسانی که جنگ ستارگان و فرانچایز‌های آن را تماشا نکردند، از ماجرای این سریال سر در می‌آورند؟ اما به نظر می‌رسد دیوید فیلونی به اندازه کافی با نقش آسوکا تانو تماشاگران را کنجکاو می‌کند. خالق این مجموعه با ابهامات و سردرگمی‌ها حتی نمایش را جذاب‌تر هم کرده است!


جنگ ستارگان بزرگترین شخصیتهای افسانه ای را در خود گنجانده است!

با خواندن نقد و بررسی سریال آسوکا ۲۰۲۳ و تماشای یک قسمت از آن می‌توان به دیدگاه وسیعی از ماجرای کلی جنگ ستارگان رسید. داستانی از بزرگترین شخصیت‌های تخیلی کهکشانی در میان است. ادمیرال بزرگترین شرور، ازرا بریجر الهام بخش‌ترین شخصیت و آناکین اسکای واکر افسانه‌ای‌ترین نام اساطیری این مجموعه‌ها را شکل می‌دهند. هرچند که سریال آسوکا ۲۰۲۳ ماجرای زنان قوی را به صفحه نمایش می‌آورد.

نقد و بررسی داستان سریال آسوکا ۲۰۲۳
داستان سریال آسوکا ۲۰۲۳

تنها با یک نقد ساده نمی‌توان گفت که آسوکا درباره چه چیزی است، بدون آنکه شما سرگذشت این اساطیر را بدانید. حضور شخصیت‌های کاریزماتیک ماجراها را روایت می‌کنند. تنها دانستن پس‌زمینه‌ای از گذشته این شخصیت‌ها، کافی می‌باشد تا شما تحت تاثیر قرار بگیرید. در اولین قسمت با شخصیت اسرارآمیز و شروری که با کمک شاگردش از زندان فرار می‌کند یک هیجان در دل مخاطب بر جای می‌گذارد. خبرها از برگرداندن امپراتوری شکست خورده پر می‌شوند.

نقد و بررسی سریال آسوکا ۲۰۲۳ Ahsoka

آسوکا در سیاره بیابانی ویران شده به دنبال ردیابی ترون است! ژنرال هرا مسیر آسوکا راحت‌تر می‌کند. او پیشنهاد می‌کند که شاگرد سابق آسوکا، سابین رن کلید بازگشایی نقشه را دارد! و سکانس‌ها در حول محوریت برای جستجوی نقشه پیش می‌روند. هرکس گذشته‌اش را پشت سر گذاشته و دیگر آن شخصیت سابق نیست. سابین هم از این موضوع مستثنی نیست و از گذشته جِدی و ماندالوریایی خود عبور کرده است.


آیا سریال آسوکا پیشرو داستان جنگ ستارگان است؟

نقد و بررسی سریال آسوکا ۲۰۲۳ به دنبال جزئیات برای پیدا کردن عناصر جنگ ستارگان در این سریال جدید است. اینطور به نظر می‌رسید که عنصرهای پایه‌ای جنگ ستارگان در آن یافت نمی‌شود. صرفاً نامی اساطیری از افسانه‌ها به چشم می‌خورد. ساختار این مجموعه بسیاری از شخصیت‌های شورشیان را زنده می‌کند.

نقد و بررسی داستان سریال آسوکا ۲۰۲۳
نقد و بررسی سریال آسوکا ۲۰۲۳ Ahsoka

سریال آسوکا پر از سکانس‌ها و صحنه‌های اکشن می‌باشد. انتظارها از این سریال خیلی بیشتر از حد تصور بود اما انگار همه چیز فقط در جای درست قرار دارد. به هر حال این سریال پتانسیل این را دارد که ما را به وجد بیاورد. شاید در قسمت‌های بعدی اتفاقات غیر منتظره بیشتری رخ دهد.

نقد و بررسی داستان سریال آسوکا ۲۰۲۳


بهترين سریال‌های جنایی ۲۰۲۳: بخش اول سفر معمایی!

منبع: www.hollywoodreporter.com و www.theguardian.com

گردآورنده: مجله اینترنتی نیونیوز۱

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا