زندگی

چطور سبک زندگی سالمی داشته باشیم: وزن مناسب خود را حفظ کنید!

با داشتن عادت های سالم رفتاری سبک زندگی خود را به آسانی تغییر دهید!

در این خبر‌ می‌خواهیم به شما چند نکته مهم درباره حفظ سلامت بدنی و زندگی ارائه دهیم. حتما با ما همراه شوید تا از این گفته‌ها برای تغییر سبک زندگی خود استفاده کنید. مدت طولانی است که سبک زندگی ما به دلایل مختلفی تغییر کرده است. این تغییر شکل زندگی باعث بوجود آمدن مسائل ناخواسته از جمله کم تحرکی و اضافه وزن شده است. در این مقاله قصد داریم راهکارهایی به شما ارائه دهیم که در صورت ماندن در خانه از آن‌ها استفاده کنید.

وزن خود را اندازه گیری کنید!

به طور کلی اندازه‌گیری وزن خود بسیار کمک کننده است. زیرا شما می‌توانید با پیگیری وزن خود میزان تعادل بدن خود را بدست آورید. به طور هفتگی می‌توانید این کار را انجام دهید و افزایش یا کاهش وزن خود را بسنجید. حتما مقاله کاهش وزن ما را مطالعه کنید.

میزان مصرف غذاهای ناسالم را کاهش دهید!

با محدود کردن غذاهای ناسالم شما اولین قدم در داشتن جسمی سالم را برداشته‌اید. وعده صبحانه خود را هرگز فراموش نکنید. وعده صبحانه انرژی تمام روز شما را تامین می‌کند. بهتر است آن را با فیبر، پروتئین و کربوهیدرات تامین کنید. بهتر است که چربی، کالری و شکر کمتری مصرف کنید. با انتخاب نوع غذاها وزن خود را کنترل کنید.

تحت نظر‌ پزشک از مولتی ویتامین استفاده کنید!

مولتی ویتامین‌ها به داشتن سطح کافی مواد مغذی بدن کمک می‌کنند. مصرف روزانه یک مکمل مولتی ویتامین می‌تواند مفید باشد. مواد مغذی مهمی هستند که اگر شما مصرف روزانه ندارید مکمل مولتی ویتامین تکمیل کننده است. هر چند که باید بسیار با ملاحظه این داروها را مصرف کنید زیرا زیاده‌روی در آن‌ها باعث عوارض می‌شود.

نوشیدن آب به سلامت جسم شما کمک می کند!

یکی از راه‌های سالم ماندن نوشیدن آب است. نوشیدنی‌های قندی مانند نوشابه و انواع نوشیدنی حاوی مواد افزودنی را تا حد امکان محدود کنید. نوشیدن آب منظم به هیدراته ماندن بدن شما کمک می‌کند.

ورزش منظم و روزانه خود را داشته باشید!

سعی کنید به طور منظم فعالیت بدنی داشته باشید. حتی تمرینات در خانه می‌تواند قطعا مفید باشد. فعالیت بدنی در متعادل سازی اندام‌های شما بسیار کارآمد است.

میزان استفاده از صفحه نمایش ها را کاهش دهید!

امروزه به دلیل استفاده بسیار زیاد از تلفن‌های همراه نشستن و کم تحرکی افزایش یافته است. حتی افرادی هم که به طور مداوم ورزش می‌کنند می‌توانند در معرض کم تحرکی قرار بگیرند. اگر ساعت‌ها پشت کامپیوتر بنشینید می‌تواند آسیب‌زا باشد. برای خود ساعت‌های مشخصی را برای کار در نظر بگیرید. سپس سعی کنید در زمان‌های دیگر تحرک داشته باشید.

خواب با کیفیت داشته باشید!

طبق تحقیقات انجام شده کمیت و کیفیت خواب شما بر سیستم ایمنی بدنتان تاثیرگذار است. اگر خواب نامناسبی دارید انرژی شما در طی روز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. به میزان ۶ تا ۸ ساعت خواب با کیفیت برای حفظ سلامت جسمتان لازم است.

احساسات خود را کنترل کنید!

در طول روز اگر بتوانید افکار خود را کنترل کنید احساساتتان به تعادل خواهد رسید. از طریق مطالعه و راه‌های مختلف بر احساسات خود آگاه شوید. ممکن است شرایط‌های مختلفی را بگذرانید سعی کنید که خودتان را بهتر بشناسید. با شناسایی احساسات خود می‌توانید آن‌ها را بهتر درک کنید. مقاله ما درباره کاهش اضطراب برای شما حتما مفید خواهد بود.

سلامتی خود را به روز کنید!

از یک برنامه یادآوری استفاده کنید. این برنامه یادآوری می‌تواند ضربان قلب، دیابت و حتی اضافه وزن شما را تحت تاثیر قرار دهد. به طور کلی استفاده از ابزارهای یادآوری به پیگیری سلامت شما می‌تواند کمک کند. استفاده از اپلیکیشن‌های به روز می‌تواند در مصرف و نوع تغذیه شما حتی تاثیر داشته باشد. همچنین می‌‌توانید برای افزایش طول عمر ۱۲ عادت مفید در این باره را رعایت کنید. حتما مقاله ما درباره عادت‌های صحیح را مطالعه بفرمایید.

گرداورنده: مجله اینترنتی نیونیوز۱
منبع: وب سایت خارجی

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا