سلامت

چگونه سریع لاغر شویم: ۱۱ روش آسان برای لاغر شدن بدون آسیب!

سبک زندگی سالم را برای لاغر شدن و کاهش وزن انتخاب کنید!

 در این مطلب قصد داریم به شما بهترین روش برای لاغر شدن را معرفی کنیم. خوش اندام بودن مسئله‌ی مهمی است که این روز‌ها دغدغه بسیاری از افراد شده است. بیشتر از آن که به شما صرفا روش‌هایی برای لاغری معرفی کنیم می‌خواهیم به شما سبک زندگی متفاوتی را نشان دهیم. اگر شما ذهنیت خود را تغییر دهید و سبک زندگیتان را تغییر دهید طی مدتی به یک فرم ایده‌آل بدنی خواهید رسید.

تا به حال رژیم سختی را شروع کرده‌اید و پس از رعایت نکردن آن به حالت اول برگشته باشید؟ آیا رژیم‌های سخت باعث ریزش موها یا افتادگی پوست شما شده است؟ از رژیم‌های تکراری غذایی خسته شده‌اید؟ اگر پاسخ شما بله است، حتما این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

برای لاغر شدن به هیچ وجه صبحانه را حذف نکنید!

بسیاری از افراد تصور اشتباه از حذف وعده‌های غذایی برای لاغر شدن دارند! اما صبحانه مهم‌ترین وعده اصلی غذایی است. در اول صبح حتما صبحانه خود را با مواد مغذی و ضروری میل کنید. اگر صبحانه را حذف کنید به میان وعده‌های بیشتر و غیر ضروری در طول روز نیاز پیدا خواهید کرد! احساس گرسنگی باعث می‌شود هر چیزی را میل کنید. برای لاغر شدن بدون آسیب هیچکدام از وعده‌های غذایی را حذف نکنید.

زمان غذایی مشخص و منظمی داشته باشید!

بیشتر افرادی که فرم بدنی ایده‌آل دارند زمان غذایی درست را انتخاب کرده‌اند! اگر می‌خواهید اصولی لاغر شوید باید صبحانه، ناهار و شامتان سیستم زمانی منظمی داشته باشد. این اصل باعث جلوگیری از پرخوری می‌شود. همچنین به کالری سوزی هم کمک بسیاری می‌کند.

میوه و سبزیجات را روزانه مصرف کنید!

میوه‌ها و سبزیجات کالری بسیار کمی دارند و باعث چاقی زیاد نیستند. همچنین فیبر آن‌ها برای بدن بسیار مقوی است. سبزیجات و میوه‌ها به کاهش وزن و لاغری بسیار کمک می‌کنند. ویتامین‌ها و مواد معدنی آن‌ها نیاز بدن را تامین می‌کند. البته میوه‌ و سبزیجات در کنار غذای اصلی باید مصرف شوند. آن‌ها را جایگزین تنقلات کنید.

با فعالیت کردن لاغر شوید!

زندگی فعالانه با تحرک باعث لاغر شدن و حفظ آن می‌شود. در کنار رژیم غذایی خود ورزش‌های هوازی و در کل ورزش را مد نظر بگیرید. ورزش علاوه بر سلامت جسمانی در کالری سوزی هم تاثیر بسیاری دارد. فعالیتی را انتخاب کنید که بتوانید روزانه یا یک روز درمیان آن را انجام دهید.

نوشیدن آب فراوان فراموش نشود!

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که احساس تشنگی را با گرسنگی اشتباه گرفته باشید. نوشیدن به اندازه کافی آب باعث جلوگیری از پرخوری هم می‌شود. آب خوردن از دریافت کالری اضافی جلوگیری می‌کند. در نتیجه بدن شما را به تعادل می‌رساند.

برای لاغر شدن فیبر بیشتر گزینه مناسبی است!

برای احساس سیری بیشتر فیبر را انتخاب کنید. فیبر در روند کاهش وزن شما می‌تواند موثر باشد و در لاغر شدن بسیار عالی است. فیبر را در مواد غدایی گیاهی می‌توانید پیدا کنید. میوه، برنج قهوه‌ای، سبزیجات، نان‌های سبوسدار، جو، نخود، ماکارونی، لوبیا و عدس فیبر فراوان دارند.

از کالری مواد غذایی اطلاعات داشته باشید!

یکی از بهترین‌ راه‌ها برای کمک به روند کاهش وزن داشتن اطلاعات غذایی است! حتما برچسب‌های روی مواد غذایی را بخوانید. با اینکار می‌توانید انتخاب درست و سالمی داشته باشید. دانستن مقدار کالری دریافتی از خوراکی‌های مختلف به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

بشقاب خود را کوچک کنید!

انتخاب بشقاب کوچک یک روش هوشمندانه برای کمتر غذا خوردن است. شما ذهن خود را گول می‌زنید که حجم زیادی از بشقاب پر شده است، اما حجم وعده شما کمتر از حد معمول است. سعی کنید آهسته غذا میل کنید و عجله نداشته باشید.

برای لاغر شدن هیچ غذایی را حذف نکنید!

در روند روزانه و زندگی خود هیچ غذایی را حذف نکنید! بهتر است ممنوعیت غذایی برای خود درست نکنید و به مرور سبک سالمی را در پیش بگیرید. حذف کردن به شما احساس بدی خواهد داد پس سعی کنید مصرف آن‌ها را کاهش دهید ولی ممنوع نکنید. اگر می‌خواهید مواد غذایی را نخورید درباره آن تحقیق کنید. برای حذف هر ماده جایگزین مناسب آن را پیدا کنید.

تنقلات خود را کاهش دهید!

برای جلوگیری از وسوسه شدن برای خوردن خوراکی‌های ناسالم آن‌ها را نخرید. اگر تنقلات می‌خرید و آن‌ها را ذخیره می‌کنيد ناخودآگاه هوس خوردن آن‌ها را خواهید داشت‌. چیپس، پفک، نوشیدنی‌های گازدار و موادی که شامل نواد افزودنی است را خریداری نکنید. جایگزین آن‌ها خوراکی‌های سالم را مصرف کنید.

میزان کالری هفتگی و روزانه خود را بدانید!

با آگاهی از برنامه غذایی هفتگی خود می‌توانید برای خرید مواد غذایی برنامه‌ریزی کنید. اگر بدانید صبحانه، ناهار، شام و میان وعده‌ها چه مقدار کالری باید دریافت کنید، راحتتر خرید می‌کنید. می‌تواند به کاهش هزینه‌های شما هم کمک کند.

گرداورنده: مجله اینترنتی نیونیوز۱
منبع: وب سایت خارجی

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا