سلامت

مصرف انگور به کاهش کبد چرب و افزایش عمر انسان کمک میکند!

با انجام آزمایشی بر روی موش‌ها، محققان از خواص فوق‌العاده انگور برای تغییر بیان ژن مطلع شدند!

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که خوردن انگور به عنوان میان‌وعده می‌تواند با اثرات رژیم غذایی ناسالم مقابله کند. در ادامه این مطلب با بررسی آزمایشی از مصرف انگور که روی موش‌ها انجام شده است، مجله اینترنتی نیونیوز۱ را همراهی کنید. آسپرین می‌تواند سرطان تخمدان در زنان را کاهش دهد. مجله اینترنتی نیونیوز۱ این موضوع را بررسی کرده است. با کلیک بر روی بخش رنگی مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

مصرف انگور باعث تغییر بیان ژن در موش ها شد!

دکتر جان پزوتو، سرپرست تیم تحقیقات در دانشگاه وسترن نیوانگلند گفت حیواناتی که رژیم غذایی پرچرب داشتند با مصرف انگور تغییر بیان ژن، کاهش کبد چرب و افزایش طول عمر را تجربه کردند. در یک سری از آزمایش‌ها، موش‌ها از رژیم غذایی پرچربی که مشابه با رژیم‌های غربی است استفاده کردند. تیم تحقیقاتی همچنین روزانه یک فنجان مکمل انگور که پودر آن را تهیه کرده بودند، به موش‌‌ها دادند. در نتیجه این جوندگان آزمایشگاهی به کاهش میزان کبد چرب رسیدند و بیشتر از سایر موش‌ها عمر کردند. مطلب کاهش سرطان با استفاده از موز سبز را در نیونیوز۱ مطالعه کنید.

انگور عمر انسان را تا 5 سال افزایش میدهد!

کبد چرب سلامتی حدود 25 درصد از انسان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در نهایت منجر به سرطان کبد می‌شود. با مصرف انگور ژن‌هایی که باعث ایجاد کبد چرب می‌شوند، تغییر مثبتی می‌‌کنند. علاوه بر تغییر ژن‌های کبد چرب، محققان دریافتند که وجود انگور در رژیم غذایی سطح آنتی اکسیدان را نیز افزایش می‌دهد. بهترین تخمین محققان از آزمایش بر روی طول عمر موش‌ها با استفاده از انگور این است که مصرف آن می‌تواند 4 تا 5 سال عمر انسان را افزایش دهد. این نشان می‌دهد که رژیم غذایی درست می‌تواند سلامت انسان را افزایش دهد.

انگور از متابولیسم مغز محافظت میکند!

انگور بیان ژن در مغز انسان را تغییر می‌دهد. همچنین قابل توجه است که رژیم غذایی پرچرب باعث اختلال در خلق و خوی افراد می‌شود. انگور باعث می‌شود که این اختلال از بین برود. این نشان می‌دهد که این تغییر بیان ژن مفید بوده است‌. استفاده روزانه از انگور اثر محافظتی بر متابولیسم مغز دارد و ممکن است این اثر به دلیل تغییر بیان ژن باشد. آیا می‌دانید که درمان تحول‌آفرینی برای بیماران هموفیلی B ارائه شده است؟

منبع: goodnewsnetwork.org و مجله اینترنتی نیونیوز۱

گرد آورنده
newnews1
منبع
goodnewsnetwork.org
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا