سلامت

حمام کردن قبل از خواب: اشتباهات رایج در استحمام!

آیا حمام کردن قبل از خواب مفید است؟ دوش گرفتن با آب سرد بهتر است یا آب گرم؟

Bestlifeonline استدلال می‌کند که دوش گرفتن قبل از خواب به نوعی یک پاکسازی محسوب می‌شود. از نظر متخصصان حمام کردن قبل از خواب اگر به درستی انجام شود، موثر است. با این وجود نکاتی هستند که باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید. اگر عادت دارید در شب با تلویزیون روشن بخوابید مطلب ما درباره مضرات آن را حتماً بررسی کنید!

حمام کردن قبل از خواب با آب سرد بهتر است یا آب گرم؟


اصول مهم حمام کردن قبل از خواب چیست؟

حمام کردن قبل از خواب باید طبق یک اصول انجام شود در غیر این صورت باعث بی‌خوابی شما می‌شود. اگر جزو افرادی هستید، که با دوش گرفتن، قبل از خواب احساس آرامش می‌کنید؛ خواندن این مطلب را با خیال راحت ادامه دهید. عادت‌ها و اشتباهاتی وجود دارند که می‌توانند کیفیت خواب شما را مختل کنند.

حمام کردن قبل از خواب با آب سرد بهتر است یا آب گرم؟

بهترین زمان برای خوابیدن و بیدار شدن چه ساعتی است؟

حمام کردن قبل از خواب با دمای شدید ممنوع است!

اگر قبل از خواب عادت دارید با دمای بالا حمام کنید وقت آن است که یک تغییر کوچک ایجاد کنید. دکتر ریچل سالاس، از متخصصان مرکز خواب و تندرستی جان هاپکینز است. این متخصص مغز و اعصاب می‌گوید: حمام کردن با دمای بسیار سرد یا گرم در خواب شما اختلال ایجاد می‌کند.

دکتر سالاس در مصاحبه با واشنگتن پست توضیح می‌دهد: استحمام قبل از خواب و با دمای شدید سرد یا گرم تاثیر نامطلوبی بر خواب شما می‌گذارد. به طور کلی شما دمای بدنتان را تغییر می‌دهید. توصیه می‌کنیم که ترجیحاً با دمای متعادل‌تر حمام کنید و سپس به رختخواب بروید.

استحمام قبل از خواب

17 روش برای خنک نگه داشتن اتاق خواب در تابستان!

چند ساعت قبل از خواب دوش آب گرم بگیریم؟

اگرچه حمام کردن با بخار بیش از حد باعث اختلال خواب شما می‌شود اما دوش آب گرم و ولرم می‌تواند احساس مطلوبی در بدنتان به وجود بیاورد. دکتر فیلیس زی، رئیس بخش پزشکی خواب در دانشگاه نورث وسترن در مصاحبه با واشنگتن پست استدلال کرد که: یک تا دو ساعت قبل از خواب دوش آب گرم تاثیر مثبتی بر بدن دارد. علت این موضوع گرمای ناشی از حمام است که باعث افزایش دما در اندام‌های مختلفی مانند پاها، دست‌ها و سر می‌شود. به این صورت گرما از نواحی مرکزی یعنی سینه و شکم پخش می‌شود و به بقیه اندام‌ها می‌رسد. در نتیجه این توزیع مجدد گرما، کاهش دمای کلی را به همراه دارد که اثر خنک‌کننده‌ای بر بدن می‌گذارد.

حمام کردن قبل از خواب

دکتر زی در ادامه توضیح داد بدن ما به طور طبیعی هنگام نزدیک شدن به خواب دمای خود را کاهش می‌دهد و دوش آب گرم این مکانیزم را تسریع می‌کند. متخصص خواب دکتر ویتنی روبان در صبحت با Well and good گفت: ریتم شبانه روزی یا چرخه خواب و بیداری تحت تاثیر دمای بدن و نور می‌باشد. در چرخه تولید ملاتونین کاهش دمای بدن بسیار مهم است. دوش قبل از خواب بخصوص با آب گرم باعث کاهش دمای بدن می‌شود. کاهش دمای بدن به افزایش تولید ملاتونین کمک می‌کند. این چرخه باعث ایجاد حس خواب آلودگی می‌شود.

استحمام قبل از خواب

بیماری های مزمن از عوارض کم خوابی!

حمام کردن در صبح بهتر است یا دوش گرفتن قبل از خواب مفیدتر میباشد؟

استدلال‌ها و نظریه‌های مختلفی درباره اینکه آیا حمام صبحگاهی بهتر است یا دوش گرفتن قبل از خواب، وجود دارد. اما کارشناسان اخیرا زمان‌بندی را بی‌اهمیت می‌دانند، اما اصول حمام کردن مورد توجهشان است. مونا گوهارا، استادیار بالینی پوست و از اعضای دانشکده پزشکی ییل، نظر کاملاً متفاوتی نسبت به برخی متخصصان دارد. مونا گوهارا در مصاحبه با واشنگتن پست گفت: تصمیم‌گیری درباره زمان دوش گرفتن یک تصمیم علمی نیست، بلکه یک انتخاب شخصی می‌باشد.

دوش گرفتن قبل از خواب

همانطور که حمام کردن در شب می‌تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند، دوش صبحگاهی بیداری شما را چندین برابر می‌کند.
در هر صورت زمان‌بندی تاثیر آنچنانی ندارد اما جنبه مهم آن محصولاتی است که در حین حمام یا روتین پوستی بعد از استحمام استفاده می‌کنید. سعی کنید محصولات نسبتا ارگانیک، موثر و با کیفیت را مصرف کنید که تاثیر منفی روی پوست شما نگذارد.

حمام کردن قبل از خواب نیو نیوز۱

7 اشتباه رایج در شست و شوی ملحفه و رختخواب!


منبع: operanews.com
گردآورنده: مجله اینترنتی نیونیوز۱

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا