سلامت

آیا مصرف روزانه آسپرین با دوز پایین میتواند خطر دیابت نوع 2 را کاهش دهد؟

اگر بدون دستور پزشک آسپرین مصرف می‌کنید، مطالعه این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم!

یک تحقیق بر روی تاثیر مصرف روزانه آسپرین بر کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 صورت گرفت. محققان با یافته‌های مفیدی مواجه شدند. آیا شما هم از آسپرین استفاده می‌کنید؟ در ادامه این مطلب با مجله اینترنتی نیونیوز1 همراه باشید. آیا آسپرین از سرطان روده جلوگیری می‌کند؟

مصرف روزانه آسپرین

محققان دریافتند که بزرگسالان بالای 65 سال که روزانه دوز پایینی از آسپرین را مصرف می‌کردند، 15 درصد کمتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 بودند. اما توجه داشته باشید که مصرف آن باید با تجویز پزشک باشد. طبق یافته پزشکان مصرف آسپرین روزانه سطح قند خون و خطر دیابت را در افراد مسن بهبود می‌بخشد. با این حال می‌تواند خطر خون‌ریزی را به ویژه در افراد مسن افزایش دهد.

تاثیرات آسپرین بر کاهش خطر دیابت!

یک مطالعه بر روی 16209 نفر انجام شد. شرکت‌کنندگان به دو گروه 8086 تقسیم شدند. گروه نخست 100 میلی‌گرم آسپرین در هر روز مصرف کردند و گروه دوم نیز دارونما و یا شبه دارو استفاده کردند که در واقع بی‌اثر است. شرکت‌کنندگان طی 4 سال مورد مطالعه قرار گرفتند و در طول این تحقیق 995 نفر به دیابت مبتلا شدند.

دیابت

تیم تحقیقات با مقایسه نتایج شرکت‌کنندگان دریافتند که گروه شرکت‌کنندگانی که آسپرین مصرف کردند در مقایسه با افرادی که دارونما استفاده کردند، 15 درصد کم‌تر در معرض خطر ابتلا به دیابت بودند. تست قند خون این افراد نیز کندتر افزایش یافت. مطالعات اولیه نشان داد که مصرف آسپرین روزانه با 38 درصد افزایش خطر خون‌ریزی و عدم کاهش بروز بیماری‌های قلبی و عروقی مرتبط است.

آسپرین خطر دیابت را با کاهش التهاب کم میکند اما خطرناک است!

در اصل، آسپرین به عنوان ابزاری برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مورد تحقیق قرار گرفت. ‌محققان دریافتند که اکنون آسپرین می‌تواند در پیشگیری از دیابت نقش مهمی ایفا کند. دیابت نوع 2 چندعاملی است، اما با این حال میان التهاب مزمن و اختلال قند خون ارتباط قوی وجود دارد. تاثیرات آسپرین بر سرطان تخمدان در بانوان!

دیابت

طبق تئوری پزشکان، برای این‌که آسپرین یک داروی ضدالتهابی است، پس ممکن است التهاب و در نتیجه دیابت را کاهش دهد. نکته اصلی و دل‌گرم‌کننده این است که بعید به نظر می‌رسد آسپرین باعث افزایش و پیشرفت دیابت شود. مزایای ضدالتهابی آسپرین عموما با دوزهای بالای 300 میلی‌گرم دیده می‌شود. این مشخص نیست که دوز پایین آن تاثیرگذار است یا خیر!

آیا مصرف آسپرین با دوز پایین خطرناک است؟

یک گروه ویژه خدمات در آمریکا به افراد بالای 60 سال توصیه می‌کنند که از مصرف دوز پایین آسپرین به عنوان یک راه‌کار اولیه برای کاهش خطر بیماری قلبی خودداری کنند. مصرف آسپرین حتی با دوز پایین می‌تواند برای افراد، به خصوص افراد مسن خطرناک و جدی باشد. مصرف کدام داروها میتواند باعث کم آبی بدن شود؟

مصرف روزانه آسپرین

عموم مردم تصور می‌کنند که مصرف آسپرین در اکثر بزرگسالان بی‌‌خطر است، اما با خطراتی همراه است‌. خطر خون‌ریزی مغزی به ویژه در افراد مسن می‌تواند بسیار جدی باشد. در نتیجه، تحقیقات بیشتری برای درک بهتر اثر آن باید صورت بگیرد. زیرا مصرف آسپرین می‌تواند عوارض جدی مانند خونریزی شدید را ایجاد کند.

تحقیقات بیشتری برای بررسی تاثیرات آسپرین باید انجام شود!

نتایج تاثیرات آسپرین صد در صد نیستند و همیشه درصدی از شک وجود دارد. تحقیقات تصادفی و کنترل شده با دارونما در آینده می‌تواند برای بررسی تاثیرات آسپرین بر دیابت 2 کمک‌کننده باشد. این تحقیقات باید وسیع‌تر و متنوع‌تر انجام شود. بهتر است برای پیشگیری از دیابت از راه‌های غیر دارویی و غیر شیمیایی استفاده کنید. برای مثال پیروی از یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم می‌تواند مفید باشد.

آیا مصرف روزانه آسپرین با دوز پایین میتواند خطر دیابت نوع 2 را کاهش دهد؟

مطالبی برای سلامتی و رژیم غذایی سالم در نیونیوز1:

راهکارهای عملی برای ورزش کردن بدون رفتن به باشگاه!

همه چیز درمورد پروتئین گیاهی: بهترین ها و بدترین ها کدامند؟

8 عادت ساده و سالم برای افزایش طول عمر!

 

منبع: healthline

گردآورنده: newnews1

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا