زندگیمطالب داغ

زندگی در بهترین شهرهای جهان!

اگر می‌خواهید بدانید کدام شهرها برای زندگی مناسب هستند، مطالعه این مطلب را در مجله اینترنتی نیونیوز۱ از دست ندهید.

براساس آخرین شاخص جهانی زندگی در قابل‌سکونت‌ترین شهرها که به تازگی بالاترین میانگین امتیاز خود را در 15 سال گذشته ثبت کرده است، زندگی در بیشتر شهرهای بزرگ به طور وسیع درحال رشد و بهبود است. در این مطلب با بررسی بهترین شهرهای جهان در سال 2023، با مجله اینترنتی نیونیوز1 همراه باشید. بهترین شهرها برای تعادل میان کار و زندگی کجا هستند؟

بهترین شهرهای جهان برای زندگی کدام اند؟

شهر وین برای بار دیگری در صدر این شاخص قرار گرفت. کپنهاگ و ملبورن نیز در رتبه‌های دوم و سوم شاخص جهانی بهترین شهرها قرار گرفتند. قابل توجه است که لندن در رتبه 46 قرار دارد.

شهرها برای زندگی

وین در صدر بهترین و زیست پذیرترین شهرهای دنیا!

واحد اطلاعات اکونومیست اعلام کرده است که شهر وین ترکیبی بی‌نظیر از پایداری، زیرساخت‌های فوق‌العاده، خدمات آموزشی نمونه و پیشرفته، مراقبت‌های بهداشتی، فرهنگ و سرگرمی بی‌شمار را به مردم ارائه می‌دهد. یکی از معایب وین این است رویدادهای ورزشی به نسبت کم هستند. کمبود رویدادهای ورزشی درمورد کپنهانگ هم صادق است. اما با این حال یکی دیگر از گزینه‌هایی است که جایگاه خود را در رتبه دوم حفظ نموده است.

زندگی

در کشف بهترین ها چند شهر مورد بررسی قرار میگیرد؟

رتبه‌بندی شهرها از نظر قابلیت زندگی یک تجارت مشکل‌ساز و دشوار است‌. اما واحد اطلاعات اکونومیست هرساله وظایفی را بر عهده دارد. این واحد 172 شهر را در پنج دسته ارزیابی می‌کند. پایداری، مراقبت‌های بهداشتی، فرهنگ و محیط‌‍ زیست، آموزش و زیرساخت‌. پرکاربردترین زبان های جهان: چه زبانی را یاد بگیریم و یادگیری زبان چه فوایدی دارد؟

شاخص زیست پذیرترین شهرها برای زندگی

واحد اطلاعات اکونومیست یادآوری کرد که میانگین امتیاز شاخص برای شهرها در سال جاری به 76.2 از 100 رسیده است. این عدد بالاترین میزان در 15 سال گذشته است. نمرات مراقبت‌های بهداشتی با دستاوردهای کوچک‌تر برای آموزش، فرهنگ و سرگرمی و زیرساخت‌ها بیشترین رشد را داشته است. فقط پایداری کاهش جزئی داشته است. این کاهش نشان‌دهنده مواردی از ناآرامی‌های مدنی در بسیاری از شهرها در بحران هزینه‌های زندگی و هم‌چنین افزایش جرم و جنایت در بعضی از شهرها بوده است.

رتبه شهرهای بریتانیا کاهش چشمگیری داشته است!

رتبه شهرهای کشور بریتانیا نیز کاهش یافته است‌. به این صورت که ادینبورگ، منچستر و لندن بیشترین سقوط را در رتبه‌بندی داشته و به ترتیب 23، 16 و 12 پله سقوط کردند. هیچ‌کدام از این شهرها کاهش چشم‌‌گیری در امتیازات شاخص خود نداشته‌اند. نکته قابل توجه این است که این شهرها نتوانستند به دستاوردهایی که شهرهای دیگر به ویژه شهرهای آسیایی به دست آورده‌اند، دست پیدا کنند.

زندگی در بهترین شهرها

کدام شهرها رو به رشد هستند؟

شهرهای ولینگتون و اوکلند در نیوزیلند و شهر پرث در استرالیا از جمله شهرهای رو به رشد هستند. هانوی، کوالالامپور و جاکارتا نیز از جمله شهرهای بزرگ و پیشرو در جدول زیست پذیری هستند. رئیس واحد اطلاعات اکونومیست اعلام کرده است که محور سیاسی و اقتصادی جهان به سمت شرق می‌رود و انتظار داریم که شهرهای این مناطق به بالای جدول شاخص زیست پذیری حرکت کنند‌. در انتهای رتبه‌بندی، شهرهایی مانند لاگوس و الجزیره با رتبه‌ 170 سیستم مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی خود را بهبود بخشیده و جایگاهی را به خود اختصاص داده‌اند.

زیست پذیرترین

هزینه زندگی در شهرها فاکتوری برای زیست پذیری نیست!

واحد اطلاعات اکونومیست در تهیه و تولید شاخص جهانی زیست پذیری هزینه زندگی را در نظر نمی‌گیرد. هزینه زندگی رتبه‌بندی جداگانه‌ای دارد. طبق آخرین گزارش هزینه زندگی در سراسر دنیا، سنگاپور، نیویورک، تل‌آویو، هنگ‌کنگ و لس‌آنجلس به عنوان گران‌ترین شهرهای جهان معرفی شده‌اند. قابل توجه است که هیچ‌کدام از این شهرها در لیست شاخص زیست پذیری برجسته نیستند.

زیست پذیرترین

بهترین شهرها برای زندگی بر اساس شاخص واحد اطلاعات اکونومیست:

  1. وین در اتریش
  2. کپنهاگ در دانمارک
  3. ملبورن در استرالیا
  4. سیدنی در استرالیا
  5. ونکوور در کانادا
  6. زوریخ در سوئیس
  7. کلگری در کانادا
  8. ژنو در سوئیس
  9. تورنتو در کانادا
  10. اوزاکا در ژاپن
  11. اوکلند در نیوزیلند

بزرگترین شهرهایی که در شاخص جدول صعود کردند:

  1. ولینگتون در نیوزلند (رتبه 23)
  2.  اوکلند در نیوزلند (رتبه 10)
  3. پرث در استرالیا (رتبه 12)
  4.  بخارست در رومانی (رتبه 99)
  5. هانوی در ویتنام (رتبه 129)
  6.  آدلاید در استرالیا (رتبه 12)
  7.  کوالالامپور در مالزی (رتبه 94)
  8.  جاکارتا در اندونزی (رتبه 139)
  9.  اشتوتگارت در آلمان (رتبه 25)
  10.  هنگ کنگ (رتبه 61)

بزرگترین شهرهایی که در شاخص سقوط کردند:

  1.  ادینبورگ در اسکاتلند (رتبه 58)
  2. استکهلم در سوئد (رتبه 43)
  3.  لس‌آنجلس در ایالات‌متحده (رتبه 57)
  4.  سن‌دیگو در ایالات‌متحده (رتبه 61)
  5.  منچستر در بریتانیا (رتبه 44)
  6.  روتردام در هلند (رتبه 44)
  7.  سایپان در جزایر ماریانای شمالی (رتبه 83)
  8.  تاشکند در ازبکستان (رتبه 157)
  9.  لیون در فرانسه (رتبه 37)
  10.  لندن در بریتانیا (رتبه 46)

 

منبع: positive.news

 

گرد آورنده
newnews1
منبع
positive.news
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا