ورزشی

راهکارهای عملی برای ورزش کردن بدون رفتن به باشگاه!

اگر فرصت ندارید که به باشگاه بروید تا ورزش کنید نگران نباشید، در هر شرایطی می‌توانید بدن خود را سالم نگه دارید!

ممکن است برنامه‌هایتان بسیار زیاد باشد و زمان برای اختصاص دادن به ورزش کردن در باشگاه را نداشته باشید. اما زمان کافی نداشتن برای باشگاه نرفتن، نباید دلیلی باشد که شما سلامت جسمی خود را نادیده بگیرید. اگر دقت کنید مطمئناً در هر شرایطی می‌توانید ورزش کنید، اما چگونه امکان‌پذیر است؟ همراه نیونیوز ۱ باشید تا به راه‌حل‌های آن بپردازیم. یکی از پیشنهادات امروز ما به شما انجام مدیتیشن برای بالا بردن پتانسیل روحی، ذهنی و فیزیکی‌تان می‌باشد.

ورزش کردن در خانه

ورزش کردن بدون رفتن به باشگاه: در هر شرایطی فعالیت بدنی داشته باشید!

بسیاری از افراد به خاطر موقعیت شغلی یا جایگاهی که دارند، زمان کافی برای ورزش کردن در باشگاه را ندارند. بسیاری از والدین شاغل، افرادی که شیفت شب کار می‌کنند، برخی از کارآفرین‌ها و اشخاصی که زمان زیادی را در بیرون از خانه هستند، ممکن است وقت خالی برای باشگاه رفتن نداشته باشند.
در این زمینه می‌توانیم از پیشنهادات مارسی کراچ که یک فیزیوتراپیست و کارآفرین است بهره ببریم.

افزایش کالری سوزی: پیاده روی یا شنا کدام بهتر است؟

ورزش کردن در خانه را امتحان کنید!

اگر شما فردی هستید که کسب و کار خودش را دارد، و هنوز جای ورزش کردن را در برنامه‌ی روزانه خود خالی نکرده‌اید این مطلب برای شما می‌باشد. مارسی کراچ می‌گوید: رویکرد به تعویق انداختن ورزش کردن در باشگاه، سال‌ها است که برای من ترک نشده است. اما با چند نکته ساده سعی کردم که به طور روزانه سلامت و قدرت بدنم را حفظ کنم تا سالم باشم. چند حرکت اضافی و فعالیت بیشتر باعث می‌شود بدنتان فعال و پرتحرک باشد. در اینجا با چند راهکار کارآمد راندمان‌تان را در طول زندگی روزمره بیشتر کنید. اصلاً نیازی نیست برای فعالیت بدنی و تحرک برنامه شلوغ خود را تغییر دهید، کافی است که از آن هوشمندانه استفاده کنید.

ورزش کردن در خانه

از پله‌ به جای آسانسور استفاده کنید!

استفاده از پله در ابتدا خسته‌کننده به نظر می‌رسد اما برای کسی که وقت کافی برای باشگاه رفتن ندارد، بسیار مفید است. استفاده از پله‌ها به جای آسانسور به داشتن تعادل و بهبود قدرت اندام تحتانی کمک می‌کند، و ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد. پله‌ها استحکام ساق پا را چندین برابر می‌کنند. حتماً آن را امتحان کنید و مطمئناً پشیمان نمی‌شوید.

ورزش کردن

پیاده‌ روی و تماس تلفنی را باهم ترکیب کنید!

اگر فریلنسر هستید و از خانه کار می‌کنید، تماس‌های کاری خود را با یک پیاده‌روی روزانه ترکیب کنید. یا اگر سیستم کاری شما نیازی به استفاده از صفحه نمایش ندارد می‌توانید با گوشی هم کار کنید، این روال روزانه را در برنامه خود بگنجانید. پیاده‌روی باعث افزایش خلاقیت و هوش ذهنی می‌شود. در یک دفتر کاری اگر شرایطش وجود دارد پیاده‌روی یا قدم زدن را امتحان کنید.

ورزش کردن همراه با تماس تلفنی

هوشمندانه به فروشگاه های بزرگ بروید!

اگر باید خرید مهمی انجام دهید سعی کنید هنگام انتخاب کردن محصولات در راه‌روی سوپرمارکت‌ها قدم بزنید. زیرا این کار علاوه‌بر سرگرم کننده بودن و خرید کردن، زمانی را هم به قدم زدن اختصاص داده‌اید. مسیری که شما در ردیف‌های فروشگاه‌ها می‌گذرانید فرصت خوبی برای تحرک داشتن است.

ورزش کردن و قدم زدن در فروشگاه

ورزش کردن با یک توپ ورزشی!

مبل و صندلی راحتی خود را با یک توپ ورزشی جابجا کنید. توپ ورزشی می‌تواند کمردرد شما را بهبود ببخشد و وضعیت بدنی‌تان را در فرم مناسب‌تری قرار دهد. همچنین زمانی که بر روی توپ ورزشی نشستید حرکت‌های کششی برای لگن، گردن و ستون فقرات انجام دهید. از حرکت‌های نشسته یا تمریناتی که برروی توپ انجام می‌شود، دریغ نکنید.

ورزش کردن با توپ یوگا

ماشین را دورتر از محل کار پارک کنید!

با دورتر پارک کردن ماشینتان از محل کار مجبور می‌شوید فاصله‌ای را پیاده‌روی کنید، که این در عین حال برای شما بسیار موثر است. ابتدا از امنیت محیط اطراف، هوشیار و مطمئن شوید. با ایجاد فاصله شما زمان بیشتری برای پیاده‌روی روزانه دارید. پیاده‌روی یک ورزش هوازی محسوب می‌شود، همچنین سوخت و ساز  و متابولیسم بدن شما را تقویت می‌کند.

کاهش وزن در دوران یائسگی: چگونه از افزایش وزن پیش از یائسگی جلوگیری کنیم؟

مسئولیت جدید بر عهده بگیرید!

حتماً لازم نیست که به باشگاه بروید تا ورزش کنید. با پرورش دادن یک حیوان خانگی، یا به سرپرستی گرفتن یک حیوان از پناهگاه‌ها، مجبور می‌شوید که آن‌ها را به پیاده‌روی ببرید. اگر فرصت ورزش کردن در باشگاه را ندارید به واسطه حیوان خانگی خود مجبور می‌شوید که زمانی را به خارج از منزل اختصاص دهید. حتی اوقات خانوادگی خود و مراقبت از فرزندانتان را هوشمندانه انتخاب کنید. با فرزندتان به پیاده‌روی بروید و بدن خود را فعال نگه دارید.

ورزش کردن با حیوان خانگی

صدای موزیک را بیشتر کنید!

هنگام تمیز کردن اتاق یا منزل، یک موزیک شاد انتخاب کنید و همراه با آهنگ و کار برقصید. هنگام غذا درست کردن یا لباس‌ها را جمع کردن، استفاده از جاروبرقی بدن خود را به حرکت وادارید. رقصیدن یکی از راه‌های بی‌نظیر برای سوزاندن کالری، برقراری تعادل و هماهنگی در بدن می‌باشد. موسیقی که انتخاب می‌کنید، انگیزه شما را برای ورزش کردن بالا می‌برد.

رفع میگرن با موسیقی: آیا موسیقی درمانی در بهبود سردرد موثر است؟

حرکات کششی را فراموش نکنید!

اگر تلویزیون تماشا می‌کنید حتماً حرکات کششی را انجام دهید. اما در هر صورت سعی کنید، حداقل زمانی را برای استفاده از وزنه‌ها و تقویت بالاتنه یا کل بدن قرار دهید. در هر موقعیتی هم که باشید از حرکات کششی می‌توانید استفاده کنید.

ورزش کردن همراه با حرکات کششی

منبع: healthline

گردآورنده: مجله اینترنتی نیونیوز ۱

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا