زندگی

8 عادت ساده و سالم برای افزایش طول عمر!

اگر به دنبال تغییر سبک زندگی خود هستید، با نیونیوز۱ همراه باشید تا از 8 عادت ساده و سالم باخبر شوید.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که انسان می‌تواند با رعایت 8 عادت ساده طول عمر خود را افزایش دهد. هر کدام از این کارها می‌تواند به راحتی عمر شما را طولانی‌تر کند، اما ترکیب و انجام تمامی آن‌ها تاثیر مثبت و بیشتری خواهد داشت. در ادامه این مطلب با مجله اینترنتی نیونیوز1 همراه باشید و نکاتی کاربردی از عادات سالم را مطالعه کنید. با مراجعه به انتهای این مطلب، مطالب مرتبط و جذاب را در نیونیوز1 از دست ندهید.

 8 عادت برای افزایش طول عمر را میشناسید؟

قاتلان اصلی انسان‌ها بیماری‌های قلبی و سرطان است. عادات صحیح با کاهش این بیماری‌ها مرتبط است. اگر به دنبال تغییرات مثبت و پایدار هستید، در انتخاب اهداف خود هوشمند باشید و آن‌ها را ثابت نگه دارید. در ادامه مطلب به 8 عادت ساده برای افزایش طول عمر خواهیم پرداخت. براساس مطالعه جدید، با رعایت 8 عادت در سبک زندگی می‌توانید طول عمر بیشتری داشته باشید. این عادات سالم به شما کمک خواهند کرد که زندگی بهتری را تجربه کنید. این عادات را در ادامه قرار داده‌ایم:

  • هرگز سیگار و دخانیات مصرف نکنید.
  • از نظر جسمانی فعال باشید.
  • از مصرف الکل خودداری کنید.
  • خوب و مفید بخوابید.
  • از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید.
  • از استرس دوری کنید.
  • روابط اجتماعی مثبت را حفظ کنید.
  • از اعتیاد به مواد افیونی اجتناب کنید.

8 عادت ساده

افرادی که در میان‌سالی این عادت‌‌ها را انجام دهند، ممکن است بیشتر از افراد دیگری که این عادت‌ها را ندارند، زندگی کنند. آقایانی که تا 40 سالگی از 8 عادتی که در بالا ذکر کردیم پیروی کنند، می‌توانند 24 سال بیشتر از افراد دیگر زندگی کنند. از سوی دیگر، زنان نیز می‌توانند 22/6 سال افزایش طول عمر داشته باشند. جلوگیری هر یک از این عوامل به تنهایی می‌تواند خطر مرگ زودرس را کاهش دهد. در این صورت، زمانی که شما تمام 8 عادت را رعایت کنید، طول عمر خود را چندین برابر خواهید کرد.

تاثیرات 8 عادت ساده بر روی سلامتی انسان!

یک مطالعه بر روی بیش از 719,147 کهنه سرباز ارتش ایالات‌متحده انجام شد. این آزمایش در سال‌های 2011 و 2019 شکل گرفت. افراد بزرگسال در رده‌ سنی 40 تا 99 ساله مورد مطالعه قرار گرفتند و 3,317 مرگ نیز ثبت شد. هنگامی که مطالعات مورد تحلیل و بررسی قرار گرفتند، محققان دریافتند که عدم فعالیت جسمانی، استعمال دخانیات و مواد افیونی با 30 تا 45 درصد، بیشترین تاثیر را در افزایش خطر مرگ دارند. انتخاب سبک زندگی خوب و سالم می‌تواند سال‌های زندگی افراد را افزایش دهد. هیچ‌وقت برای انتخاب یک سبک زندگی سالم دیر نیست.

8 عادت ساده برای طول عمر

کمبود خواب، رژیم غذایی ناسالم، نوشیدن الکل و استرس نیز هر کدام حدود 20 درصد خطر مرگ را در افراد افزایش می‌دهد. فقدان و کمبود روابط اجتماعی مثبت با دیگران نیز خطر مرگ را 5 درصد افزایش می‌دهد. در ادامه آزمایش، زمانی که هر یک از این عادات به زندگی افراد اضافه شدند، محققان شاهد کاهش مرگ 1000 نفر در هر سال شدند. افرادی که تمام 8 عادت را رعایت کردند، شاهد کاهش 13 درصدی مرگ و میر شدند. محققان در بیانیه‌ای اعلام کردند که سبک زندگی سالم و پیروی از عادات گفته شده باعث کاهش مرگ زودرس و ناتوانی می‌شود.

8 عادت ساده

چرا تغییرات در سبک زندگی طول عمر را افزایش میدهد؟

یک متخصص قلب اعلام کرده است که به عنوان یک پزشک و متخصص قلب و عروق، پیروی از 8 عادت سبک زندگی که ذکر شدند، اساس پیشگیری اولیه و ثانویه بیماری‌ها است. از جمله این بیماری‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، دیابت، زوال عقل و غیره هستند. این متخصص قلب گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان از علل اصلی مرگ و میر در افراد هستند و عوامل خطر برای این بیماری‌ها شناسایی شده‌اند. این عوامل عبارت‌اند از فشارخون بالا، کلسترول بالا، مصرف دخانیات، استرس، دیابت، چاقی، رژیم غذایی نامناسب و کم‌تحرکی هستند.

8 عادت سالم و ساده

استعمال دخانیات نیز یک عامل خطر عمده است. دخانیات در بروز چندین بیماری مزمن از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی، سرطان و بیماری‌های مزمن ریه، مثانه و مری و دیابت در بدن تاثیر می‌گذارد. این بیماری‌ها با عوارض مرگ و میر مرتبط هستند و از این رو هزینه‌های بهداشتی و درمانی بسیاری را در پی خواهند داشت. 8 راه مهم برای لذت بردن از زندگی را در اینجا بخوانید.

نکات اساسی برای پیروی از 8 عادت سالم

برای داشتن تغییرات پایدار باید عاداتی را انتخاب کنید که با سبک زندگی شما متناسب باشد. برای مثال مادری که به تازگی صاحب فرزند شده است، نمی‌تواند استرس خود را کاهش دهد و یا خواب خود را بهبود ببخشد. اما می‌تواند مواردی مانند تغذیه و ارتباط با اجتماع را بهبود بخشد.

8 عادت ساده و سالم برای افزایش طول عمر!

کلید اصلی برای تاثیرگذاری بر طول عمر، ثبات است. بنابراین، واقع‌بینانه عمل کنید. بهتر است برای ارزیابی سبک زندگی خود آزمایش انجام دهید‌. می‌توانید از برنامه‌هایی مانند Tally Health استفاده کنید و یا به یک پزشک متخصص مراجعه نمایید‌. استفاده از اپلیکیشن‌ها برای ایجاد عادت‌های جدید مفید است. برای مثال برنامه‌های تناسب اندام، رژیم غذایی و کلاس‌های گروهی می‌توانند مفید باشند.

مطالب مرتبط:

 

منبع: healthline.com

گرد آورنده
newnews1
منبع
healthline
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا