نجوم و هوافضا

با ویدیوی جدید ناسا در 60 ثانیه 2000 سال نوری سفر کنید!

در این مطلب می‌توانید ویدیوی 60 ثانیه‌ای ناسا را مشاهده کنید.

آژانس فضایی اروپا ویدئوی جدیدی را منتشر کرده است. تلسکوپ جدید این ویدیوی خارق‌العاده را گرفته است. در ادامه این مطلب با مجله اینترنتی نیونیوز1 همراه باشید تا سفری یک دقیقه‌ای به کهکشان داشته باشیم. این ویدیو از ده‌ها تصاویر مجزا توسط زوم تلسکوپ ساخته شده است و موقعیت دقیق سحابی حلقه جنوبی کهکشان را به مردم زمین نشان می‌دهد. مطلب شاهکار تلسکوپ جیمز وب و غوغای ستارگان در تصاویر جیمز وب را در مجله اینترنتی نیونیو1 مطالعه کنید.

تصاویر جدید تلسکوپ وب فوق العاده هستند!

نخستین تصویری که تلسکوپ فضایی جیمز وب منتشر کرده است، یک دایره آبی است که گازهای قرمز و نارنجی آن را احاطه کرده‌اند. این تصویر در سراسر جهان و رسانه‌ها منتشر شد. این ستاره درخشان در مرکز NGC 3132 قرار دارد. اگرچه در نور مادون قرمز وب بسیار زیبا و برجسته به نظر می‌آید، اما نقش حمایتی در سحابی حلقه جنوبی اطراف ایفا می‌کند.

ستاره دوم را به سختی در پایین و سمت چپ در امتداد یکی از حلقه‌های پراش ستاره درخشان می‌توان دید. این ستاره منبع حقیقی و واقعی سحابی است. در حدود هزاران سال، دست کم هشت لایه گاز و گرد و غبار از آن خارج شده است. برای ساخت این تصاویر دقیق و پرجزئیات از اطلاعات و داده‌های دوربین مادون قرمز نزدیک وب استفاده کردند. اولین تصویر از تلسکوپ جیمز وب و عمیق ترین نگاه به کیهان چه چیزی را نشان میدهد؟ با کلیک بر روی بخش رنگی این مطلب و تصاویر آن را از دست ندهید.

تماشای ویدیوی ناسا را از دست ندهید!

مطمئناً پس از مشاهده این ویدیو از مفهوم مقیاس سردرگم خواهید شد. ماموریت اصلی وب ده سال طول خواهد کشید و شاهد همپوشانی و اشتراک آن با چندین تلسکوپ فضایی و پیشرفته دیگر خواهیم بود. در اواخر دهه 2020 و اوایل دهه 2030 زیباترین تصاویر و نتیجه‌گیری‌ها درمورد جهان هستی و جایگاه ما در تاریخ بشر ارائه خواهند شد.

 

منبع: goodnewsnetwork.org و مجله اینترنتی نیونیوز۱

گرد آورنده
newnews1
منبع
goodnewsnetwork.org
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا