عمومی

عینک های جدید قابلیت دیدن مکالمات را به افراد ناشنوا میدهد!

بلاخره عینک‌هایی طراحی شدند که برای افراد ناشنوا مکالمات را به صورت زیر نویس نشان میدهند!

به تازگی خبری مبنا بر برگشت بینایی توسط قرنیه‌های جدید، برای افراد نابینا و کم بینا منتشر شده است. مصرف انگور باعث می‌شود که کبد چرب کاهش یابد. راه درمان برای بیماران هموفیلی B پیدا شد! آسپرین از سرطان روده جلوگیری می‌کند! شاید باورتان نشود نشاسته موجود در موز سبز از سرطان جلوگیری می‌کند. حتما این مطلب را بررسی کنید. در ادامه با عینک های بینایی مکالمات برای ناشنوایان به صورت زیرنویس همراه نیونیوز۱ باشید!

ماجرای ساخت عینک های مخصوص ناشنوایان از کجا شروع شد؟

یک کمپانی عینک‌های واقعیت‌های افزوده را ساخته است. این عینک‌ها زیر نویس‌ مکالمات را نشان می‌دهند! اما این اتفاق از کجا شروع شد؟
دن اسکارف (Dan Scarfe) با دیدن پدربزرگ ۹۷ ساله‌اش که توانایی گفتگو در جمع خانواده نداشت، ناراحت شد. زیرا در روز کریسمس وقتی همه اعضای خانواده مشغول گفتگو بودند، او به علت ناشنوایی سکوت کرده بود.

عینک های بینایی-نیونیوز۱

دن اسکارف می‌گوید: این باعث شد که من عمیقا به فکر فرو روم. پدربزرگم همیشه تلویزیون را با زیر نویس تماشا میکند. چرا دنیا را نشود با زیرنویس فهمید! این عینک کاملا عادی و معمولی بنظر می‌رسد اما یک تکنولوژی پیشرفته در آن استفاده شده است. الکسا آمازون نرم افزاری است که صدا را به زیر نویس تبدیل می‌کند، و در این عینک استفاده شده است.

عینک های بینایی-نیونیوز۱

آیا می‌توان از عینک های مخصوص ناشنوایان در مکالمات جمعی استفاده کرد؟

فقط در حدود ۶ ماه طول کشید تا عینک XRAI شروع به تولید کند! این در صورتی است که این سیستم هنوز قادر به زیرنویس مکالمات افرادی که با هم صحبت می‌کنند، نیست. اما از نظر اسکارف این تنها شروع ماجرا است.

عینک های بینایی-نیونیوز۱

اسکارف توضیح داد: ما با تعداد کمی آن شروع کردیم تا به درجه اطمینان برسیم، و واکنش مردم را ببینیم. به این صورت می‌توانیم متوجه شویم مردم چه چیزی را بیشتر دوست دارند و با چه چیزی راحت نیستند. در نتیجه می‌توانیم تغییرات را در آن اعمال کنیم و عملکرد بهتر داشته باشیم و سیستم بهتری طراحی کنیم. این روند پیشرفت خوش‌بیانه است و احتمالا تا سپتامبر در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

عینک های بینایی-نیونیوز۱

این عینک ها در کجا عرضه میشوند؟

به این عینک‌ها کابلی متصل است که به گوشی وصل می‌شود. این اتفاق بسیار تکان دهنده بوده است! بخصوص که سازمان Deafkidz و موسسه ملی سلطنتی برای افراد ناشنوا (RNID) بسیار از این عینک‌ها استقبال کردند.
بنیانگذار و رئیس (Deafkidz International)، استیو کرامپ درباره این تکنولوژی گفت: من از جمله افراد عمیقا ناشنوا از شنیدن این خبر خوشحال شدم! من از امتحان کردن این عینک واقعا شگفت زده شدم! زیرا این زیرنویس‌ها به شما این قابلیت را می‌دهد که با بقیه مشارکت کنید.

عینک های بینایی-نیونیوز۱

نحوه سفارش این عینک‌ها از توسط یک شبکه ارائه‌دهنده برای مراقبت‌های بهداشتی است. که مرکز در بریتانیا قرار دارد و می‌توانید برای ۱۱ ماه حدود ۳۵ پوند هزینه کنید. اما در آینده روند عرضه آن مشخص خواهد شد.

گرداورنده: مجله اینترنتی نیونیوز۱
منبع: وب سایت خارجی

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا