زندگیعمومی
موضوعات داغ

چگونه مدیتیشن را شروع کنیم و فواید آن چیست؟

فواید بسیار مدیتیشن برای سلامت جسم و ذهن!

خلاصه نوشته
  • آغاز مدیتیشن و فواید آن برای سلامت جسم و ذهن!

در این مطلب مجله اینترنتی نیونیوز1 تصمیم گرفته تا چه‌گونگی شروع مدیتیشن و فواید آن را بررسی کند. از مطالب مشابه می‌توانید مطلب 9 شیوه انجام مدیتیشن و تشخیص روش مناسب برای شما را مطالعه نمایید. همچنین می‌توانید برای کاهش استرس مطالب مدیریت استرس، کاهش اضطراب و تکنیک تنفس 4-7-8 را بررسی نمایید. در ادامه همراه نیونیوز1 باشید.

چگونه مدیتیشن را شروع کنیم؟

انجام مدیتیشن روش‌های متنوعی دارد که در مطالب پیشین بررسی کرده‌ایم. درواقع هیچ روش درست یا غلطی برای انجام مراقبه وجود ندارد. مهم این است که یک شیوه برای شما مناسب و کارساز باشد. در ساده‌ترین حالت مدیتیشن باید در یک محل آرام و لذت‌بخش بنشینید و روی تنفس خود متمرکز بمانید. حداقل مقدار استاندارد مدیتیشن روزانه 20 دقیقه است.

چگونه مدیتیشن را شروع کنیم و فواید آن چیست؟

اما در شروع تمرکز 20 دقیقه‌ای ممکن است برای شما دشوار باشد. در ابتدا می‌توانید با 5 تا 10 دقیقه مدیتیشن روزانه آغاز کنید. توصیه 20 دقیقه مراقبه روزانه به مدت 100 روز را جدی بگیرید. تداوم و انجام مکرر روزانه تمرین مراقبه اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر با زمان کمتری آغاز کردید روزانه 2 تا 5 دقیقه آن را افزایش دهید تا به حداقل مقدار استاندارد برسید.

فواید مدیتیشن چیست؟

شواهد بسیاری مبنی بر تایید فواید مدیتیشن وجود دارد. مراقبه تاثیر بسیاری روی سلامت جسم و ذهن دارد. یک مطالعه در سال 2017 نشان داده که مدیتیشن متعالی روشی جایگزین و امیدوارکننده برای کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک می‌باشد. مطالعه دیگری که در سال 2019 انجام شده نشان می‌دهد که فرایندهای مداخله‌کننده در افزایش تمرکز حواس و ذهن آگاهی سطح استرس و هورمون کورتیزول را در بدن کاهش می‌دهد.

چگونه مدیتیشن را شروع کنیم و فواید آن چیست؟

تحقیقات نشان داده که مراقبه احساسات و رفتارهای اجتماعی را بهبود می‌بخشد. مراقبه تمرکز را افزایش داده و در بهبود خلق و خو موثر است. همچنین تمرین مداوم مدیتیشن پرخاشگری را کاهش داده و استراتژی‌های مقابله مثبت در مواجه با موقعیت‌های استرس‌زا را افزایش می‌دهد. برخی از سایر فواید آن شامل موارد زیر هستند.

  • کاهش فشار خون
  • کاهش استرس
  • خواب بهتر
  • تنظیم و بهبود شرایط عاطفی و احساسی
  • افزایش تمرکز
  • کاهش پرخاشگری و خشم
  • سازگاری بیشتر
  • کاهش سرعت پیری
  • احساس همدلی و ارتباط بیشتر با دیگران و محیط

چگونه مدیتیشن را شروع کنیم و فواید آن چیست؟

مدیتیشن و درمان بیماری ها

مطالعات نشان داده مراقبه یا مدیتیشن در کاهش علائم بیماری‌های یا درمان آن‌ها نقش دارد. یک بررسی در سال 2019 نشان داد که مراقبه مبتنی بر ذهن آگاهی در مواجه با افسردگی تاثیری مثبت دارد که تا 6 ماه ماندگار است. همچنین عدم وجود اثرات منفی در مداخلات ذهنی مانند مراقبه آن‌ها را به یک درمان مکمل بسیار مفید در مقابل اظطراب و افسردگی تبدیل کرده است.

براساس تحقیقاتی که در سال 2018 انجام شد مشخص شد مدیتیشن باعث کاهش زوال شناختی ذهن و کاهش استرس می‌شود. همچنین داده‌ها نشان داد که مراقبه باعث افزایش جریان خون به مغز و افزایش کیفیت زندگی می‌شود. بررسی دیگری که در سال 2017 انجام شد نشان داد مدیتیشن می‌تواند در کاهش احساس درد مزمن نیز موثر باشد. در ادامه برخی از اثرات این تمرین بر بیماری‌ها را بررسی کرده‌ایم.

چگونه مدیتیشن را شروع کنیم و فواید آن چیست؟

منبع: مجله اینترنتی نیونیوز1 و healthline

گرد آورنده
مجله اینترنتی نیونیوز1
منبع
healthline
مشاهده بیشتر

مدیر سایت: امیر بلادی

مدیر سایت و مجله اینترنتی نیونیوز۱، نویسنده و مترجم، زیست شناس دریا، مدیر استدیو مجهز صدا و تولید محتوی، صدابردار، آهنگساز و خواننده

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا