سلامت

۷ عادت سالم که از آلزایمر و سکته مغزی جلوگیری میکند!

با رعایت کردن ۷ عادت سالم میتوانید از خطر سکته مغزی و آلزایمر در امان بمانید!

در سری مقاله‌های مرتبط با سلامتی برای شما بازی و وب سایت‌ها را برای تقویت مغز معرفی کردیم. همچنین ۱۳ تمرین برای تقویت و بهبود مغز ارائه دادیم. برای داشتن آرامش بیشتر به شما مدیتیشن اسکن بدن را آموزش دادیم. می‌خواهیم به جدیدترین خبر درباره عادت‌هایی که از خطر مرگ بر اثر سکته مغزی جلوگیری می‌کنند، بپردازیم. همراه با مجله اینترنتی ‏نیونیوز۱ باشید.

بر اساس تحقیقاتی که به تازگی انجام شده است این ۷ عادت می‌توانند خطر سکته مغزی را کاهش دهند! درس از ما همچنین تمرینات ساده می‌توانید از این خطر در امان بمانید.

خطر سکته مغزی-نیونیوز۱

۷ عادت مهم برای کاهش خطر سکته مغزی و جلوگیری از آلزایمر چیست؟

  1. تحرک داشتن
  2. خوردن غذای مناسب، سالم و با کیفیت
  3. ورزش کردن
  4. سیگار نکشیدن
  5. کاهش وزن
  6. حفظ فشار خون
  7. کنترل کلسترول

این عادات کلسترول خون را کاهش می‌دهند و فشار خون را تنظیم می‌کند در نتیجه از بیماری‌های قلبی و آلزایمر جلوگیری می‌کند. پرفسور میریِم فورنیج (Myriam Fornage) تایید کرده است که اصلاح رفتارهای پرخطر می‌تواند از اتفاقات ناگوار جلوگیری کند. حتی اصلاح این رفتارها می‌تواند خطر ژنتیکی سکته را هم جبران کند. 

خطر سکته مغزی-نیونیوز۱

آزمایشی که حقایق را درباره خطر سکته مغزی فاش کرد!

پروفسور فرنیک و همکارانش از دانشگاه تگزاس در هیوستون آزمایش‌های بسیاری کرده‌اند. آن ها در حدود ۱۱۵۰۰ فرد بین ۴۵ تا ۶۴ سال را در حدود ۲۸ سال مورد بررسی قرار دادند. این شرکت کنندگان آزمایش پلی ژنتیک سکته مغزی دادند. این آزمایش جهش‌های مرتبط با این بیماری را شناسایی می‌کرد. برخی از این افراد بالاترین خطر زندگی را با ۲۵ درصد گرفتند. به علت اینکه آن‌ها با داشتن بالاترین امتیاز بدترین وضعیت سلامت قلبی را داشتند.

خطر سکته مغزی-نیونیوز۱

۶ سال خطر زندگی بدون سکته را تجربه کنید!

اما در مقابل برای افرادی که هفت عادت سالم را رعایت کرده بودند این آمار کاملا متفاوت بود. بدون توجه به عوامل ژنتیکی ۳۰ تا ۴۵ درصد این آمار در آن‌ها کاهش داشت. برای ۶ درصد از آن‌ها در حدود ۶ سال خطر زندگی بدون سکته اضافه شده است.‌ انجمن غربی آمریکا لیستی ارائه داده است که ۷ عامل از سلامت قلب محافظت می‌کنند. با رعایت این ۷ عادت می‌توانیم زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری داشته باشیم.

خطر سکته مغزی-نیونیوز۱

در سایت نیونیوز۱ ۱۲ عادت که رابطه مستقیم با افزایش طول عمر دارند را معرفی کردیم. حتی ۱۷ راز برای داشتن زندگی سالم را برای شما توضیح دادیم. با رعایت کردن این نکات می‌توانید کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشید.

گرداورنده: مجله اینترنتی نیونیوز۱
منبع: وب سایت خارجی

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا