سلامت

آسپرین از سرطان روده جلوگیری می کند!

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف دوز کمی از آسپرین به کاهش سرطان کمک می کند!

به تازگی تحقیقات بسیاری درباره فواید آسپرین شده است. در نیونیوز۱ ما از خبر جدید درباره کاهش سرطان تخمدان در زنان توسط آسپرین را پوشش دادیم. از فواید نشاسته برای جلوگیری از بیماری‌های ارثی به شما مطلب ارائه دهیم. هفت عادت از سالم برای جلوگیری از آلزایمر و سکته مغزی را به شما توضیح دادیم. اینک با خبری کوتاه از دیگر فواید آسپرین برای جلوگیری از سرطان روده همراه ما باشید.

آسپرین روده بزرگ-نیونیوز۱

آیا آسپرین از ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگیری میکند؟

نتایج تحقیقاتی که در کارآزمایی CAPP2 منتشر شده بود فواید آسپرین هم در آن  مشاهده شد. در آن تحقیقات نشان داده شد که این دارو ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد! این نتیجه همه دانشمندان را شگفت زده کرد!

آسپرین از سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند-نیونیوز۱
آسپرین از سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند-نیونیوز۱

پرفسور سر جان برن (Sir John Burn) استاد دانشگاه نیوکاسل، آن کارآزمایی را با پروفسور مارتز انجام داده است. پروفسور ماتزر (Mathers) درباره فواید نشاسته مقاوم برای کاهش سرطان تحقیق کرده بود. پروفسور برن اظهار کرد ما حدود ۲۰ سال پیش بر روی افرادی که سابقه بیماری ارثی دارند شروع به تحقیق کردیم. هدف از تحقیقات، یافتن تاثیر نشاسته و آسپرین برای کاهش سرطان‌ها بوده است.

نشاسته و آسپرین مکمل های شگفت تغذیه هستند!

پس از این مدت نتایجی که یافتیم ما را شوکه کرد. به این نتیجه رسیدیم که آسپرین می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و دیگر سرطان‌ها را کاهش دهد. همچنین بیمارانی که مبتلا به سندروم لینچ هستند، خطر ابتلا به سرطان در آن‌ها بیشتر است. پس این تحقیقات برای افراد هم موثر بوده است.

آسپرین از سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند-نیونیوز۱

طبق کارآزمایی که پروفسور برن و ماترز انجام دادند، NICE به افرادی که سابقه ژنتیکی سرطان دارند و در معرض خطر هستند، آسپرین را توصیه می‌کند. هم این دارو و هم نشاسته مقاوم دو مکمل مهم به شمار می‌آیند.

تحقیقات درباره آسپرین و نشاسته همه را متعجب کرد!

در بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ بر روی ده هزار شرکت کننده یک آزمایش انجام شد. گروهی از افراد آسپرین و نشاسته مقاوم به صورت پودری دریافت کردند. گروهی دیگر هم از این دو ماده به صورت دارونما استفاده کردند. در پایان مرحله درمانی در نتایج این دو گروه تفاوتی وجود نداشت! اما با این وجود تیم تحقیقاتی دست از تلاش برنداشت و برای مطالعه و پیگیری بیشتر برنامه‌ریزی کرد. انجام آزمایش‌های بیشتر نتایج شگفت انگیزی به همراه آورد!

آسپرین از سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند-نیونیوز۱

در بین ۴۶۳ نفر شرکت‌کننده تنها پنج مورد جدید برای سرطان دستگاه گوارش فوقانی یافت شد! این نتیجه برای افرادی است که نشاسته مقاوم و آسپرین مصرف کرده بودند. در مقابل ۲۱ مورد هم در بین ۴۵۵ شرکت کننده ای که دارونما مصرف کرده بودند، پیدا شد!

تحقیقات در زمینه راه های جلوگیری از سرطان ادامه دارد!

تیم بیشاپ (Tim Bishop) پروفسور دانشگاه لیدز گفت: نتایج فوق العاده هستند! اما تاثیر محافظتی در دستگاه گوارش فوقانی برای ما غیرمنتظره بود! پس ما به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.
اکنون این خبر خوبی در راه است! این تیم تحقیقاتی اینک در حال انجام کار آزمایش CAPP3 می‌باشد. این کارآزمایی بر روی ۱۸۰۰ نفر شرکت کننده مبتلا به سندروم لینچ انجام می‌شود. دانشمندان می خواهند به این نتیجه برسند که آیا مصرف دوز کمتری از دارو می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند یا خیر! امیدوارم که نتایج بسیار خوبی برای ما داشته باشد.

آسپرین از سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند-نیونیوز۱

گرداورنده: مجله اینترنتی نیونیوز۱
منبع: وب سایت خارجی

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا