زندگیکنسول‌ها و بازی‌ها

کاهش استرس و اضطراب با 10 بازی برتر و آرامش زا!

در این مطلب به معرفی 10 بازی مفید و رایگان برای کاهش استرس و اضطراب پرداخته‌ایم.

اگر گاهی احساس استرس دارید، در این مطلب قصد داریم با ارائه 10 بازی به شما کمک کنیم. احساسات منفی و خستگی اغلب هنگام کار کردن به سراغ افراد می‌آیند. خلاص شدن از این احساسات به نظر کار دشواری می‌آید.  برای مثال 80 درصد از کارمندان هنگام انجام فعالیت‌های روزانه خود استرس دارند و تقریبا نیمی از آن‌ها برای کاهش این اضطراب و استرس نیازمند کمک هستند. بازی کردن یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاهش استرس و اضطراب است. در ادامه این مطلب با مجله اینترنتی نیونیوز۱ همراه باشید تا 10 بازی برتر برای کاهش استرس را به شما معرفی کنیم.

 

بازی کردن یکی از راه های کاهش استرس و اضطراب است!

طبق آمار 75 درصد از بزرگسالان در طول چند ماه با سطوح متوسط و یا زیاد استرس روبرو می‌شوند. به طوری که از هر 75 نفر، یک نفر اختلال هراس را تجربه می‌کند. همچنین استرس یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها برای نوجوانان به حساب می‌آید. راه‌های مختلف و بسیاری برای مقابله با استرس و اضطراب وجود دارند‌. از خواندن کتاب تا انجام تمرینات یوگا راه‌های کاهش استرس هستند. در این مطلب توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توانید از بازی‌ها برای کمک به مدیریت استرس خود استفاده کنید و موفق شوید آن را شکست دهید‌.

بازی‌هایی که در ادامه این مطلب قرار داده‌ایم، تنها تعدادی از بازی‌های موبایلی برای کاهش استرس هستند. می‌توانید از سایر راه‌ها برای بهبود سلامت خود استفاده کنید. فعالیت ذهن آگاهی مفید پیدا کنید و شروع به کنترل استرس خود کنید‌. به شما پیشنهاد می‌کنیم که مطلب 10 بازی آنلاین برای کاهش استرس را در نیونیوز1 مطالعه کنید.

1- بازی Bubble Wrap اولین پیشنهاد برای کاهش استرس و اضطراب!

بازی Bubble Wrap یک پیشنهاد عالی برای کاهش استرس و اضطراب است‌. در این بازی با منفجر کردن حباب‌ها آرام می‌شوید. بسیاری از مردم به بسته‌بندی‌های حباب علاقمند هستند و اکنون با تلفن‌همراه می‌توان به صورت مجازی آن را انجام داد‌. تنها کافی است که انگشت خودتان را روی حباب‌ها فشار دهید تا منفجر شوند و از شر احساسات مخرب خود خلاص شوید‌‌. اگر در یک صف طولانی هستید و یا در طول یک سفر طولانی و خسته‌کننده به سر می‌برید، این بازی را انجام دهید تا گذر زمان را احساس نکنید.

بازی Bubble Wrap رایگان است. در این بازی گزینه‌هایی برای انتخاب تعداد حباب‌ها برای شما قرار داده شده‌اند‌. در این برنامه با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و صداهای دلپذیر روبرو خواهید شد. همچنین این بازی به کاربران اجازه می‌دهد تا اندازه حباب‌ها را با توجه به سلایق خود تغییر دهند.

2- بازی Break Color فرصتی مناسب برای آرامش و تفریح!

بازی Break Color یک پیشنهاد و فرصتی جذاب برای استراحت و تفریح است‌. این بازی یک نقاشی دیجیتال را به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید با قلم تلفن‌همراهتان و یا نوک انگشتانتان الگو‌ها را رنگ‌آمیزی کنید و از تنوع آن‌ها لذت ببرید‌. این برنامه به تشویق خلاقیت شما و فراموش کردن روز سختی که گذرانده‌اید، کمک می‌کند.

بازی Break Color برای کاهش استرس کارآمد است. در این بازی تعداد نامحدودی از رنگ‌ها وجود دارند‌. همچنین کاربران می‌توانند کارهای تمام شده خود را توسط ایمیل با دوستان خود به اشتراک بگذارند. این یک بازی آرامش است و می‌توانید بدون جلب توجه، حتی در محل کار خود بازی کنید و از آن لذت ببرید‌‌.

3- در بازی Personal Zen با احساسات دردناک مبارزه کنید!

بازی Personal Zen یکی از بازی‌های مفید برای کاهش استرس و اضطراب است. این برنامه با کمک دانشمندان علوم اعصاب ساخته شده و از نظر بالینی ثابت کرده‌اند که با احساسات دردناک مبارزه می‌کند. این بازی مغز را برای سلامتی بهتر تمرین می‌دهد. مطلب 9 بازی و وب‌سایت برای تقویت مغز را در مجله اینترنتی نیونیوز۱ بررسی و مطالعه کنید.

محققان پیشنهاد می‌کنند که انجام چندین‌بار بازی Personal Zen در هفته و به مدت 5 تا 10 دقیقه بسیار تاثیرگذار است. همچنین انجام طولانی‌تر این بازی تاثیر بهتری بر سلامت شما خواهد گذاشت. علاوه‌بر این، این بازی به مغز شما آموزش می‌دهد که روی چیزهای مثبت زندگی خود تمرکز کنید و منفی‌ها را دور بریزید. در این برنامه فقط راه یک روح مهربان را دنبال کنید و اجازه ندهید که شخص شرور حواس شما را پرت کند.

4- بازی Paper Toss را هنگام استراحت انجام دهید و لذت ببرید!

بازی Paper Toss یا پرتاب کاغذ پیشنهاد خوبی هنگام استراحت است. هر زمانی که احساس خستگی کردید، تلفن‌همراه خود را بردارید و با یک تکه کاغذ مچاله شده و سطل زباله بازی کنید. این بازی توپ‌هایی که به هدف رسیده‌اند را به طور خودکار شمارش می‌کند و 7 سطح دشواری دارد. همچین از گرافیک خوبی برخوردار است و صداهای طبیعی دفتر کار در آن وجود دارند. می‌توانید با خیالت راحت با اپلیکیشن Peper Toss بازی کنید و از استراحت کوتاه خود لذت ببرید.

5- با انجام بازی Relaxing Puzzler آرام شوید!

بازی Relaxing Puzzler یک بازی فکری است که می‌توانید به راحتی آن را انجام دهید. موسیقی  این بازی به شما فرصتی می‌دهد تا تفکر کنید و بدون توجه به چیزی به آرامش برسید. استفاده از برنامه‌هایی که از سبک‌های هنری و تفکری الهام گرفته شده‌اند، آسان و سودمند است. در این بازی شما فقط انرژی را در اطراف باغ حرکت می‌دهید و آرامش می‌شوید. 8 راه مهم و بدون هزینه برای لذت بردن از زندگی را اینجا بخوانید.

6- با بازی Candy Crush آب نبات ها را جا به جا کنید و لذت ببرید!

بازی Candy Crush یک بازی ساده و آرامش‌بخش است. این بازی مراحل بی‌شماری دارد که شما باید آب‌نبات‌ها را در دسته سه تایی قرار دهید. بازی Candy Crush پیشنهاد مناسبی برای کاهش استرس و اضطراب است. موسیقی و جلوه‌های صوتی شاد و لذت‌بخش هستند و باید از قدرت مغز خود برای رفتن به مراحل بعدی استفاده کنید. این بازی رایگان است و تمرکز اصلی آن روی آب‌نبات‌ها است.

7- بازی Bejeweled از بازی های کلاسیک و آرامش زا!

بازی Bejeweled یکی دیگر از بازی‌هایی است که باید ترکیب سه‌تایی را در آن درست کنید. این بازی یک برنامه کلاسیک است و حالت‌های مختلفی برای کاهش استرس دارد. بهترین حالت آن حالت Zen است که برای کاهش استرس مناسب است. این حالت شامل جملات مثبت و صداهای خوب است. هنگام انجام این بازی آرامش خواهید داشت و بدون نگرانی شما را به هدف برد می‌رساند.

8- بازی Wordscapes یک برنامه تمرینی برای مغز است!

بازی Wordscapes به شما کمک می‌کند تا در حین آرامش، مغز خود را تمرین دهید. تنها با 10 دقیقه بازی‌کردن، می‌توانید ذهن خود را قوی کنید. این برنامه یک بازی کلمات است و شما باید کلمات جدول را جست و جو کنید‌. همانطور که ذهن شما روی پازل‌ها تمرکز دارد، با پس‌زمینه مناظر زیبا آرامش خواهید داشت. دلیل آرامش‌بخشی این بازی این است که به شما زمان و فرصت نامحدودی برای تکمیل یک مرحله می‌دهد.

9-در بازی نوستالژیک Super Mario Run به ماریو کمک کنید تا سکه جمع کند!

بازی Super Mario Run شما را به کودکی‌تان خواهد برد‌. در این بازی در حالی که ماریو می‌دود با ضربه زدن باید پرش‌ها و چرخش‌های او را تنظیم کنید و به او کمک کنید تا سکه جمع کند و به هدف برسد. این برنامه چهار حالت دارد که Kingdom Builder آرامش‌بخش ترین حالت است. در این حالت شما سکه‌ها را جمع می‌کنید تا پادشاهی خود را بسازید‌. این حالت برای بازیکنانی است که می‌خواهند بدون دشواری مراحل بازی را طی کنند‌‌.

10- با Pigment مدیتیشن کنید!

برنامه Pigment یک بازی رنگ‌آمیزی است که به هزاران صفحه رنگ‌آمیزی دسترسی دارد. تنها انجام 10 دقیقه این بازی، همان فواید مدیتیشن را دارد‌ و روشی فوق‌العاده برای کاهش استرس و اضطراب است. همچنین بازی Pigment یک جایگزین مناسب برای بازی‌هایی است که ممکن شما با شکست در مراحل و بازنده‌شدن در آن‌ها احساس ناامیدی کنید.

در رنگ‌آمیزی هیچ شکستی وجود ندارد‌. در Pigment تعداد مداد و قلم‌مو‌ها 29 عدد است که هنگام رنگ‌آمیزی از آن‌ها استفاده خواهید کرد. حتی می‌توانید از گزینه پر کردن برای راحتی خود و رنگ‌آمیزی سریع استفاده کنید. اگر نمی‌دانید که چگونه مدیتیشن را شروع کنید و از فواید آن آگاه نیستید، اینجا کلیک کنید.

منبع: mentalhealthcenter.com و مجله اینترنتی نیونیوز۱

گرد آورنده
newnews1
منبع
mentalhealthcenter.com
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا