سلامت

چه مواد غذایی حاوی منیزیم هستند: سلامتی مغز خود را تضمین کنید!

منیزیم به سالم ماندن و عملکرد بهتر مغز و بدن بسیار کمک می‌کند!

منیزیم یکی از موادهای معدنی بسیار مهم و مغذی است. برای همین دانستن اینکه کدام یک از مواد غذایی حاوی این ماده است به شما بسیار کمک خواهد کرد. زیرا باعث می‌شود مقدار قابل توجهی از منیزیم را در رژیم غذایی خودتان بگنجانید. عملکرد منیزیم را می‌توان به عنوان ماده‌ای برای سوخت بدن در نظر گرفت. همچنین ما آن را در اسکلت بدن خود ذخیره می‌کنيم. حال با دانستن مواد خوراکی حاوی منیزیم با آگاهی بیشتری غذایتان را انتخاب کنید. همراه نیونیوز۱ باشید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید. همچنین با مطالعه مقاله چطور سبک زندگی سالمی داشته باشیم از فواید راهکارهای ما بهره ببرید.

مصرف منیزیم به طور میانگین برای مردان بین ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلی گرم و برای زنان ۳۱۰ تا ۳۲۰ میلی گرم توصیه شده است. البته برای زنان باردار قطعا مقدار بیشتری مورد نیاز می‌باشد که باید آن را در نظر گرفت.

مغز‌ها را روزانه مصرف کنید!

مغزها منبع بسیار غنی از منیزیم هستند علاوه بر آن مواد معدنی فوق العاده دیگری هم دارند. مغزها را بعنوان یک میان وعده مناسب برای مصرف روزانه خود در نظر داشته باشید. هیچ فرقی ندارد که آجیل‌های خام یا کره‌های آن‌ها را استفاده می‌کنید. برای مثال بادام هندی، کره بادام زمینی و پسته حاوی مقادیر زیادی منیزیم هستند.

دانه ها منبع خالص منیزیم هستند!

همانند آجیل‌ها، دانه‌ها هم حاوی منیزیم بسیار زیادی هستند که به سلامت بدن کمک می‌کنند. دانه‌ها علاوه بر منیزیم شامل پروتئین گیاهی، مواد معدنی و سایر ویتامین‌ها هم می‌باشند. ترجیحا می‌توانید به جای استفاده از دانه‌های بو داده صرفا خودتان آن‌ها را تفت دهید. زیرا دانه‌های حاوی نمک امکان دارد سدیم بدن شما را بالا ببرند. از دانه‌ها در سالاد یا ماست خود استفاده کنید. برای مثال می‌توانید جو دوسر را با شیر مصرف کنید یا یک پودینگ چیا خوشمزه تهیه کنید. دانه چیا، تخم آفتابگردان یا دانه کنجد از جمله حاوی منیزیم هستند.

سبزیجات برگ دار را از دست ندهید!

سبزیجات برگ دار از جمله مواد غذایی عالی برای جذب منیزیم هستند. از این سبزیجات برای سالاد خود حتما استفاده کنید. ترجیحا آن‌ها را خام مصرف کنید. نکته جالبی وجود دارد که سبزیجات برگ دار به یک اندازه منیزیم ندارند! بدین معنی که سبزیجات با برگ تیره منیزیم بیشتری دارند. کاهو با برگ‌های روشن‌تر منیزیم کمتری را نسبت به آن‌ها شامل می‌شود. برگ چغندر، اسفناج و کلم پیچ منیزیم بسیاری دارند.

حبوبات را در اولویت خود قرار دهید!

همانطور که می‌دانید حبوبات منبع فراوانی از پروتئین‌ها و ویتامین‌های مفید برای بدن هستند. می‌توان گفت که یک وعده غذای کامل هستند که منیزیم بدن شما را تامین می‌کنند. اگر گیاه‌خوار باشید بهتر می‌دانید که سویا بهترین جایگزین برای گوشت است. محصولاتی مثل توفو را به جای گوشت قرمز می‌توان استفاده کرد که کم چرب هم هستند. می‌توانید از لوبیا‌ها برای سوپ یا خوراک استفاده کنید ترجیحا خودتان لوبیا‌ها را بپزید. بهتر است از محصولات تازه و غیرکنسرو شده استفاده کنید. لوبیا سیاه، لوبیا قرمز و انواع مختلفی از این مواد غذایی وجود دارد.

به وجود منیزیم در غلات شک نکنید!

طبق توصیه‌های رژیم غذایی USDA وعده‌های غذایی خود را براساس کربوهیدرات‌ها تنظیم کنید. کربوهیدرات‌ها شامل مواد خوراکی مثل انواع غلات، نان تست‌ها، برنج و ماکارانی‌ها می‌شوند. این مواد حاوی فیبر فراوان هستند که برای بدنتان بسیار لازم می‌باشند. نان‌های خود را در کنار کره مغزها مثل‌ کره بادام زمینی میل کنید. برنج قهوه‌ای،‌ نان سبوس‌دار و نان تست می‌توانند مکمل‌های خوبی باشند.

هر هفته ماهی مصرف کنید!

ماهی‌های روغنی از بهترین منابع غنی بسیاری از اسیدهای چرب غیراشباع شده هستند. همچنین آن‌ها دارای مواد معدنی، ویتامین‌ها و سرشار از منیزیم هستند. این اسیدهای چرب از جمله منیزیم برای کارکرد و عملکرد مغز ضروری هستند. حداقل سعی کنید هفته‌ای یکبار ماهی را در برنامه غذایی خود بگذارید. ماهی غزل آلا، ساردین و شاه ماهی هم دارای منیزیم می‌باشند.

گرداورنده: مجله اینترنتی نیونیوز۱
منبع: وب سایت خارجی

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا