سلامت

احساسات منفی را به سادگی مثبت کنید!

با شناسایی احساسات و افکار منفی و تغییر آن ها به خودتان کمک کنید!

در سری مقاله‌های مرتبط با سلامتی به شما راهکارهای سالم برای رهایی از احساسات منفی را ارائه دادیم. به شما توضیح دادیم که چگونه احساس آرامش بیشتری در زندگی داشته باشید. به علاوه توضیح دادیم که چگونه احساس شادی را افزایش دهید. برای داشتن سبک زندگی سالم به شما نکات مهمی را گفتیم. اینک می‌خواهیم علت احساسات منفی را شناسایی کنیم و آن‌ها را تغییر دهیم. در ادامه با مجله اینترنتی نیونیوز۱ همراه ما باشید.

خلاصه مطلب: کنترل احساسات منفی به سادگی!

در شرایط عادی داشتن احساساتی مانند خشم عصبانیت ناراحتی و غم حسادت، طبیعی هستند. اما در مقابل هجوم احساسات منفی برای طولانی مدت، به شما اجازه لذت بردن از زندگی نمی‌دهد. با عمل کردن به استراتژی مقابله با احساسات منفی، می‌توانید به زندگی عادی برگردید. در ادامه می‌خواهیم به این مسائل بپردازیم. 

احساسات منفی را مثبت کنید-نیونیوز۱

احساسات منفی چیست؟

احساسات منفی را به هر نوع حسی که باعث ایجاد غم و بدختی در شما می‌شود می‌شناسیم. این احساسات باعث می‌شود از دیگران دور شوید و خودتان و آنها را دوست نداشته باشید. متاسفانه عزت نفس و اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در آخر هم این احساسات سطح لذت بردن از زندگی شما را پایین می‌آورد.

احساسات منفی را مثبت کنید-نیونیوز۱

چه احساساتی می‌توانند منفی باشند؟

نفرت، خشم ، حسادت، کینه و غم شامل این احساسات می‌شوند. اما در حالت طبیعی این حس‌ها عادی هستند اگر مداوم باشند مشکل ساز هستند. به میزانی که اجازه دهید این احساسات باشند اشتیاق شما را به زندگی کاهش می‌دهند. روشی که احساسات خود را ابزار می‌کنید مهم هست.

احساسات منفی را مثبت کنید-نیونیوز۱

نگهداشتن افکار منفی باعث سرپایینی رفتن شما میشود!

درگیر‌ شدن با احساسات منفی تفکر و رفتار منطقی را از شما می‌گیرد. درگیر شدن شما باعث می‌شود در موقعیت‌های مناسب نتوانید درست رفتار کنید. این اتفاق باعث می‌شود فقط چیزهایی که می‌خواهید را ببینید یا به یاد بیاورید. در نتیجه اندوه و خشم در طولانی مدت نمی‌گذارد از زندگی لذت ببرید. بعلاوه اگر برخورد اشتباه داشته باشید با این احساسات، بسیار مضر است! مثلا اگر خشم خود را با خشونت و آسیب رساندن نشان دهید، اشتباه است.

احساسات منفی را مثبت کنید-نیونیوز۱

احساسات نوعی واکنش هستند!

در حقیقت احساسات نوعی واکنش پیچیده در بدن می‌باشند که با فرایند‌های فیزیولوژیکی و بیولوژیکی همراه هستند. مغز ما با ترشح مواد شیمیایی و هورمون‌ها به افکار پاسخ می‌دهد. تمامی احساسات ما چه مثبت چه منفی به این شکل بوجود می‌آیند. این فرایند شاید پیچیده به نظر برسد اما شما هر فکری داشته باشید به همراه آن احساسات در شما شکل می‌گیرد. اکثر اوقات راه مقابله با احساسات منفی را نمی‌دانیم. اما نگران نباشید با آگاهی داشتن این مسئله کاملا قابل حل است.

احساسات منفی را مثبت کنید-نیونیوز۱

راهکارهای ساده برای مقابله با احساسات منفی!

سعی کنید چیز‌های متعدد را در ذهنتان بارها و بارها مرور نکنید.

سعی کنید که منطقی باشید، پذیرش داشته باشید. بدانید که گاهی اوقات احساسات منفی اجتناب پذیر هستند. به راه و راهکارهایی فکر کنید که احساس شما را بهتر کند.

آرامش داشته باشید. سعی کنید فعالیت بیشتری داشته باشید. مطالعه کنید، پیاده روی کنید با دوست خود صحبت کنید.

یاد بگیرید. دقت داشته باشید که ناراحتی، از دست دادن و خشم چه احساسی در شما بوجود می‌آورد. آگاه باشید که چه اتفاقاتی این احساسات را تحریک می‌کند. سعی کنید کمتر در چنین موقعیت‌هایی خود را قرار دهید.

ورزش کنید. فعالیت‌های هوازی سطح استرس شما را کاهش می‌یابد. به این صورت می‌توانید راحت‌تر با ناخواسته‌ها کنار بیایید.

گذشته را رها کنید. مرور اتفاقات گذشته زمان حال شما را خواهد گرفت.

سعی کنید به این موارد عمل کنید و زندگی خود را تغییر دهید.

احساسات منفی را مثبت کنید-نیونیوز۱احساسات منفی را مثبت کنید-نیونیوز۱

گرداورنده: مجله اینترنتی نیونیوز۱
منبع: وب سایت خارجی

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا