سلامت

پوستی درخشان و موهایی سالم را با مصرف 15 خوراکی مفید به دست آورید!

با خوردن خوراکی‌های ساده، پوستی درخشان و موهایی سالم را به ظاهر خود هدیه دهید!

اگر به دنبال راهی برای داشتن پوستی درخشان و موهایی سالم هستید، با مجله اینترنتی نیونیوز۱ همراه شوید. در این مطلب با معرفی 15 خوراکی می‌توانید به سادگی بر ظاهر خود تاثیر بگذارید. رشد موها، ریزش مو، کلاژن سازی، تعادل هورمونی و موارد دیگر همگی با غذاهایی که مصرف می‌کنید در ارتباط هستند. در دسته سلامت مجله اینترنتی نیونیوز۱ مطالب جدید تفاوت حمله پانیک و حمله اضطرابی، ۱۰ نکته برای بهبود عملکرد مغز و همچنین مطلب کاهش وزن سریع و پایدار را مطالعه کنید و از دست ندهید.

ماهی چرب پوستی درخشان و موهایی سالم را به شما خواهد داد!

حدود 3 درصد از ساقه مو از اسیدهای چرب امگا 3 تشکیل شده است. ماهی‌های چربی که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند، فواید زیبایی فوق‌العاده‌ای از جمله برای پوست و مو دارند. این اسیدهای چرب در غشای سلولی پوست سر و  روغن‌های طبیعی که پوست سر و موهای شما را هیدراته نگه می‌دارند، وجود دارند. ماهی‌های سالمون، خال مخالی و ساردین می‌توانند بهترین انتخاب‌های شما باشند. این ماهی‌ها در انتهای زنجیره غذایی هستند و طول عمر آن‌ها زیاد نیست، در نتیجه سمومی مانند جیوه در بدن آن‌ها وجود ندارد.

فلفل دلمه ای قرمز از پرتقال نیز ویتامین C بیشتری دارد!

فلفل دلمه‌ای قرمز نسبت به پرتقال حاوی ویتامین C بیشتری برای تقویت پوست است. یک متخصص پوست و مو در تورنتو گفته است که ویتامین C یک پیش‌ماده برای تولید کلاژن و همچنین یک آنتی‌اکسیدان است. هنگامی که نور با پوست شما برخورد می‌کند، باعث ایجاد رادیکال‌های آزاد می‌شود. این رادیکال‌ها در پوست شما جهش پیدا می‌کنند و منجر به آسیب دی ان ای (DNA)، و در نتیجه پیری می‌شود.

وجود آنتی‌اکسیدان در ویتامین C باعث می‌شود که آنتی‌اکسیدان‌ها به رادیکال‌ها متصل شوند و آن‌ها را خنثی کنند. با خنثی شدن رادیکال‌ها، دیگر آسیبی به پوست وارد نمی‌شود. همچنین استفاده از فلفل دلمه‌ای قرمز باعث جوان‌تر شدن پوست شما می‌شود.

اسفناج یک خوراکی ضد پیری قوی است!

اسفناج نه تنها به شما قدرت می‌دهد، بلکه یک خوراکی ضد پیری قوی است. به گفته یک متخصص تغذیه، اسفناج سرشار از بتاکاروتن است که به ویتامین A ضد پیری تبدیل می‌شود. برای جذب عالی اسفناج آن را با غذایی سرشار از ویتامین C مصرف کنید تا به پوست مرده خود زندگی ببخشید. شما می‌توانید همراه سالاد اسفناج خود یک سس خانگی با چند قطره لیمو را نیز امتحان کنید. مطلب نکاتی ساده برای داشتن پوستی سالم و مراقبت پوستی را در نیونیوز۱ بخوانید و لذت ببرید.

نارگیل یکی از بهترین مواد مغذی طبیعی برای موهایتان است!

آب نارگیل یک کمک طبیعی فوق‌العاده برای جذب آب است‌. این ماده حاوی پتاسیم است و به انتقال مواد مغذی به سلول‌های ما کمک می‌کند. روغن نارگیل نیز سرشار از چربی‌های سالم، مواد مغذی، ویتامین E و K است.این روغن یکی از بهترین مواد مغذی برای موهای شما است که با مرطوب کردن پوست سرتان، رشد و درخشش موهایتان را افزایش خواهد داد.

زمانی که روغن نارگیل را پیش از شست و شوی موها استفاده کنید، از دست دادن پروتئین را کاهش می‌دهد. توجه داشته باشید که از دست دادن پروتئین باعث می‌شود که تار موها ضعیف و شکننده شود. همچنین می‌توانید روغن نارگیل را جایگزین روغن نباتی کنید. استفاده از روغن نارگیل برای پخت و پز با حرارت بالا یک انتخاب عالی است‌.

روغن آووکادو به یکنواخت شدن رنگ پوست کمک میکند!

همه ما می‌دانیم که خوردن آووکادو فواید بسیاری دارد. اکنون روغن آووکادو تمام توجهات را به خود جلب کرده است. آووکادو حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین‌های D، A و E و همچنین اسیدهای چرپ امگا 9 است. اسیدهای چرب امگا 9 یکی از اجزای سازنده پوست سالم است. تمامی این مواد مغذی اگر به طور منظم به رژیم غذایی شما اضافه شوند، به یکنواخت شدن رنگ پوست شما در طول زمان کمک خواهند کرد. روغن آووکادو همه‌کاره است. شما می‌توانید از آن هنگام تفت دادن سبزیجات و یا در سوپ سرد خود استفاده کنید‌. اگر به دنبال راه‌کارهایی ایمن برای برنزه کردن هستید، مطلب برنزه کردن زیر نور آفتاب بدون آسیب پیشنهاد نیونیوز۱ به شما است.

یکی از بهترین داروهای طبیعت سیر است!

سیر از بهترین داروهایی است که می‌توان از آن بهره برد‌. سیر از به وجود آمدن جوش‌های پوستی جلوگیری می‌کند و به شفافیت پوست کمک می‌کند. برای استفاده حداکثری از آنتی‌بیوتیک طبیعی سیر، بهتر است آن را له و یا خرد کرده و پیش از پختن آن را چند دقیقه بیرون نگه دارید.

تخم مرغ به سلامت موهایتان کمک میکند!

تخم‌مرغ چه برای صبحانه به صورت نیمرو و چه به صورت آب‌پز و برش خورده بر روی سالاد سبز، به سلامت موها کمک می‌کند. یکی از مواد اصلی تخم مرغ گوگرد است که یک ماده مغذی ضروری است که به جذب همه چیز از ویتامین B گرفته تا عملکرد کبد کمک می‌کند. گوگرد همچنین برای تولید کلاژن و کراتین ضروری است و باعث ایجاد و حفظ موهایی براق، ناخن‌های قوی و پوستی درخشان کمک می‌کند.

گردو درخششی سالم به موهایتان میدهد!

گردو دارای اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است که به حفظ رطوبت بدن کمک می‌کند و باعث می‌شود که موها بدرخشند. محتوای پروتئین گردو به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند و باعث می‌شود که موها پرتر و قوی‌تر شوند.

گوجه فرنگی ابرقهرمان مراقبت از پوست!

گوجه‌فرنگی برای پوست بسیار مفید است. گوجه‌فرنگی به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان بالا، در برابر آسیب‌های خورشید از شما محافظت می‌کند. مطالعه‌ای که اخیرا در انجمن پزشکی لندن انجام شده است، نشان می‌دهد زنانی که به مدت 12 هفته هر روز پنج قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی استاندارد با 10 گرم روغن زیتون مصرف می‌کردند، بهبود قابل توجهی در پوست خود داشته‌اند. پوست آن‌ها در برابر آسیب‌ اشعه ماوراء بنفش بهبود پیدا کرده بود.

دانه کدو تنبل برای ساقه موهایتان مفید است!

دانه‌های کدو تنبل شگفتی‌های کوچکی مملو از روی، ویتامین A و K و همچنین اسیدهای چرب امگا 3 هستند. تمامی این‌ها برای ساختن ساقه موی سالم ضروری هستند. دانه‌های کدو تنبل همچنین سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین C هستند که برای تولید سبوم (روغن طبیعی پوست شما)، محافظت و ترمیم پوست اهمیت دارند.

کولارد سبز یا کلم برگ سبز سرشار از ویتامین C است!

از دیگر راه‌های داشتن پوستی درخشان و موهایی سالم استفاده از سبزیجات است. تمام سبزیجات برای سلامتی ما مفید هستند. کولارد سبز (نوعی کلم است که برگ‌های آن به رنگ سبز است) سرشار از ویتامین C است، یک آنتی‌اکسیدان مهم که با سموم مبارزه می‌کند.

شاهدانه برای درمان پوستی مناسب است!

دانه شاهدانه از 30 درصد پروتئین خالص و طیف کاملی از اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب ضروری تشکیل شده است که این‌ها برای حفظ ساختار پوست لازم‌اند. شما می‌توانید یک قاشق شاهدانه روی غلات بپاشید، یا روغن شاهدانه را به اسموتی صبحانه خود اضافه کنید. بر اساس مطالعه‌ای در مجله درمان پوستی، علائم خشکی و خارش پوستی پس از استفاده از روغن شاهدانه به مدت 20 هفته با مصرف روزی یک تا دو قاشق غذاخوری به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

آناناس ظاهری جوان تر به پوست شما میدهد!

آناناس خوراکی شیرین و سرشار از ویتامین C و آنزیم بروملین است که به عنوان یک نرم‌کننده موثر پوست شناخته می‌شود. نوشیدن آب آناناس و یا خوردن میوه آن به بدن کمک می‌کند تا کلاژن را سنتز کند. ویتامین C و اسیدهای آمینه به ترمیم سلول‌ها و بافت‌ها کمک می‌کنند و ظاهری جوان را به شما می‌دهند. می‌توانید آناناس را به اسموتی صبحانه خود اضافه کنید و یک خوراکی با طراوت را میل کنید.

صدف مصرف کنید تا پوستی درخشان و موهایی سالم داشته باشید!

صدف یکی از بهترین خوراکی‌هایی است که می‌توانید برای داشتن پوستی درخشان و موهایی سالم از آن بهره ببرید. مصرف صدف برای مو، ناخن و پوست مانند یک معجزه است. این خوراکی یک منبع عالی برای رژیم غذایی است که برای رشد و عملکرد سلول‌ها اهمیت دارد. خوردن صدف 500 درصد از نیاز روزانه شما را تامین می‌کند.

جو دو سر موهایتان را تقویت میکند!

جو دو سر مقادیر بالایی روی، بیوتین، منیزیم و پتاسیم دارد. کمبود این مواد مغذی می‌تواند منجر به شکنندگی و شکستگی بیشتر تارهای مو شود. می‌توانید برای صبحانه تابستانی خود، جو دو سر خیس شده را در یک شیشه تهیه کنید. یک شیشه کوچک را تا نیمه با جو پر کنید و روی آن شیر موردعلاقه خود و ادویه مانند دارچین و جوز هندی قرار دهید. اجازه دهید یک شب در یخچال بماند. صبح می‌توانید با انواع توت‌ها، آجیل و دانه‌ها آن را میل کنید.

منبع: مجله اینترنتی نیونیوز۱ و besthealthmag.ca

گرد آورنده
newnews1
منبع
besthealthmag.ca
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا